Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.11.2018

Sirotkin niecierpliwi się brakiem decyzji Williamsa ws. drugiego kierowcy

Clear: Ferrari musi być dobrze przygotowane do współpracy z Leclerkiem

Hamilton: W przyszłym sezonie muszę wejść na jeszcze wyższy poziom

Wolff: Formuła 1 prosiła Pirelli o niewłaściwy typ ogumienia

19.11.2018

Carlos Ghosn straci władzę w grupie Renault-Nissan-Mitsubishi

Ticktum rozważa udział w zimowej serii do zdobycia superlicencji

Szafnauer: Kalendarz liczący 21 wyścigów to maksimum dla zespołów

Leclerc: Nie spodziewaliśmy się tak mocnego finiszu sezonu

Wolff: Hamilton nie był do końca zadowolony po GP Meksyku

Force India chce zatrudnić ponad stu nowych pracowników

18.11.2018

F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu

Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)

17.11.2018

Ricciardo spodziewa się emocjonalnego pożegnania z Red Bullem

Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA ostrzega przed stosowaniem kontrowersyjnych systemów zawieszenia

We wtorek wydano dyrektywę techniczną odnoszącą się do trwającego wśród teamów sporu.
Nataniel Piórkowski, 28 lutego 2017, wyświetlenia: 1372<< | lista | T- | T+ | >>


Międzynarodowa Federacja Samochodowa ostrzegła zespoły Formuły, że te będą mogły zostać poproszone o usunięcie ze swych bolidów budzących kontrowersje systemów zawieszenia, jeśli nie udowodnią, że ich głównym celem nie jest zapewnianie korzyści aerodynamicznych.

Debata nad legalnością niektórych koncepcji zawieszenia, sprytnie wykorzystujących rozwiązania hydrauliczne, wywiązała się w grudniu 2016 roku, w wyniku pisma wystosowanego do FIA przez Ferrari.

Według nieoficjalnych informacji kontrowersje obracają się głównie wokół systemów zawieszenia, które w przeszłości zupełnie legalnie stosowane były przez Mercedesa i Red Bulla, a które przed sezonem 2017 miały wejść na zupełnie nowy poziom zapewniając wymierne korzyści aerodynamiczne.

Zgodnie z zapowiedzią Międzynarodowa Federacja Samochodowa wydała we wtorek dyrektywę techniczną, której zaznaczyła, jak zamierza orzekać na temat legalności rozwiązań stosowanych w obszarze zawieszenia, w szczególności koncentrując się właśnie na generowanych przez nie osiągach aerodynamicznych. W dokumencie wyszczególnionych jest pięć czysto technicznych przypadków, których zaistnienie może doprowadzić do uznania systemu za niezgodny z przepisami.

Ponadto organ zarządzający zaznacza, że jeśli po prośbie o wyjaśnienia zespół nie będzie w stanie udowodnić delegatowi technicznemu, iż podstawowym celem systemu zawieszenia jest odizolowanie podwozia i kierowcy od nierówności występujących na torze, FIA może wydać decyzję o usunięciu bądź wyeliminowaniu z użytku rozwiązania. Jeśli pomimo tego zespół zdecyduje się nadal korzystać z systemu, sprawa zostanie przekazana do oceny sędziom oddelegowanym na dane Grand Prix.

Szef Red Bulla – Christian Horner zaznaczył, iż jego zespół działa w granicach nakreślonych przez przepisy i wytyczne otrzymywane w okresie przygotowań od FIA. „FIA zdaje się być zadowolona z tego, jak zinterpretowaliśmy regulamin. Jeśli ktokolwiek ma z tym problem, ma prawo do protestu. Możemy działać wyłącznie na podstawie opinii otrzymanych ze strony organu zarządzającego. Bez wątpienia wszystkie odpowiedzi jakie płynęły do nas od FIA mówiły o tym, iż nie ma żadnego problemu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.11.2018  Verstappen ukarany pracami publicznymi na rzecz FIA
11.11.2018  Ocon otrzymał trzy punkty karne za kolizję z Verstappenem
11.11.2018  Vandoorne i Alonso ukarani za ignorowanie niebieskich falg
11.11.2018  Verstappen i Ocon wezwani do sędziów za przepychankę po GP Brazylii
11.11.2018  Magnussen oraz Sirotkin otrzymali reprymendy po kwalifikacjach w Brazylii
Tagi:
FIA
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca