Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag

Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera

Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?

GP Singapuru: weekend w obiektywie

GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

16.09.2018

Grosjean otrzymał dwa punkty karne za ignorowanie niebieskich flag

Force India zakaże Perezowi i Oconowi wzajemnej walki na torze

Hamilton: Zwycięstwo w Singapurze to wielka chwila dla Mercedesa

Perez: Zasłużyłem na karę za kolizję z Sirotkinem

Vettel: Nie mieliśmy większych szans na pokonanie Hamiltona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA ostrzega przed stosowaniem kontrowersyjnych systemów zawieszenia

We wtorek wydano dyrektywę techniczną odnoszącą się do trwającego wśród teamów sporu.
Nataniel Piórkowski, 28 lutego 2017, wyświetlenia: 1363<< | lista | T- | T+ | >>


Międzynarodowa Federacja Samochodowa ostrzegła zespoły Formuły, że te będą mogły zostać poproszone o usunięcie ze swych bolidów budzących kontrowersje systemów zawieszenia, jeśli nie udowodnią, że ich głównym celem nie jest zapewnianie korzyści aerodynamicznych.

Debata nad legalnością niektórych koncepcji zawieszenia, sprytnie wykorzystujących rozwiązania hydrauliczne, wywiązała się w grudniu 2016 roku, w wyniku pisma wystosowanego do FIA przez Ferrari.

Według nieoficjalnych informacji kontrowersje obracają się głównie wokół systemów zawieszenia, które w przeszłości zupełnie legalnie stosowane były przez Mercedesa i Red Bulla, a które przed sezonem 2017 miały wejść na zupełnie nowy poziom zapewniając wymierne korzyści aerodynamiczne.

Zgodnie z zapowiedzią Międzynarodowa Federacja Samochodowa wydała we wtorek dyrektywę techniczną, której zaznaczyła, jak zamierza orzekać na temat legalności rozwiązań stosowanych w obszarze zawieszenia, w szczególności koncentrując się właśnie na generowanych przez nie osiągach aerodynamicznych. W dokumencie wyszczególnionych jest pięć czysto technicznych przypadków, których zaistnienie może doprowadzić do uznania systemu za niezgodny z przepisami.

Ponadto organ zarządzający zaznacza, że jeśli po prośbie o wyjaśnienia zespół nie będzie w stanie udowodnić delegatowi technicznemu, iż podstawowym celem systemu zawieszenia jest odizolowanie podwozia i kierowcy od nierówności występujących na torze, FIA może wydać decyzję o usunięciu bądź wyeliminowaniu z użytku rozwiązania. Jeśli pomimo tego zespół zdecyduje się nadal korzystać z systemu, sprawa zostanie przekazana do oceny sędziom oddelegowanym na dane Grand Prix.

Szef Red Bulla – Christian Horner zaznaczył, iż jego zespół działa w granicach nakreślonych przez przepisy i wytyczne otrzymywane w okresie przygotowań od FIA. „FIA zdaje się być zadowolona z tego, jak zinterpretowaliśmy regulamin. Jeśli ktokolwiek ma z tym problem, ma prawo do protestu. Możemy działać wyłącznie na podstawie opinii otrzymanych ze strony organu zarządzającego. Bez wątpienia wszystkie odpowiedzi jakie płynęły do nas od FIA mówiły o tym, iż nie ma żadnego problemu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2018  Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag
16.09.2018  Grosjean otrzymał dwa punkty karne za ignorowanie niebieskich flag
15.09.2018  FIA zniechęca kierowców do ignorowania limitów toru w siódmym zakręcie
13.09.2018  Zdjęcie konceptu bolidu na sezon 2021 wyciekło do internetu
03.09.2018  Whiting: FIA pracuje nad nową wersją systemu halo
Tagi:
FIA
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca