Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Tegoroczne bolidy mają szansę być najszybszymi w historii

Pirelli przewiduje czasy na poziomie 1:18 na torze Catalunya.
Łukasz Godula, 28 lutego 2017, wyświetlenia: 2155<< | lista | T- | T+ | >>


Tegoroczne samochody jak na razie są na dobrej drodze by być najszybszymi w historii Formuły 1. Pirelli przewiduje, że rekordy toru mogą paść pod koniec przyszłego tygodnia.

Jak na razie najlepszy wynik tegorocznych testów dzierży Raikkonen i jest to 1:20,960, co mimo wszystko jest gorszym rezultatem od tych osiąganych za czasów silników V8. Jednak dostawca opon, Pirelli przewiduje znacznie lepsze osiągi podczas kolejnych sześciu dni testowych, a czasy mają spaść o kolejne dwie sekundy przed końcem jazd.

Mario Isola, dyrektor wyścigowy Pirelli w F1 stwierdził: „W mojej opinii powinniśmy zejść do około 1:18, więc musicie rozliczyć mnie z tych słów po ostatnim dniu testów”.

Takie czasy podczas testów oznaczają, że tempo podczas GP Hiszpanii może być jeszcze lepsze, gdyż rozwój samochodów do tego czasu pójdzie znacznie do przodu. Isola uważa, że czasy w okolicach 1:18 mogą być tempem wyścigowym w Barcelonie.

„Wyścig jest trudny do przewidzenia, ponieważ w Barcelonie większość ekip wprowadzi nowe części, więc prawdopodobnie pójdą do przodu” – uważa. „Tak więc gdy zejdziemy do 1:18 w symulacji kwalifikacji, to podczas wyścigu możemy być w tych okolicach”.

Przewidywania Pirelli pokrywają się z tym, co inne źródła sugerowały podczas trwających testów. Najszybszy czas pole position na obecnym układzie toru ustanowił Mark Webber w 2010 roku, notując wtedy wynik 1:19,995 w Red Bullu. Rok wcześniej Rubens Barichello w Brawnie pokonał okrążenie w czasie 1:19,954 podczas Q2, jednak nie liczy się to jako ostateczny wynik kwalifikacji.

Najszybsze czasy na obiekcie w Barcelonie padały w 2008 roku, gdy testowano eksperymentalne opony Bridgestone, które miały być wprowadzone w kolejnym roku. Fernando Alonso, który jeździł wtedy w Renault wykręcił czas 1:18,483.

Pirelli dodaje, że wczesne informacje z testów potwierdzają, iż opony na ten rok spełniają swoje cele mniejszej degradacji i szerszym zakresie operacyjnym temperatur, przez co pozwalają na naciskanie kierowcom w warunkach wyścigowych.

Isola przyznał, że dane z toru sugerują, iż poziom docisku jest zdecydowanie wyższy niż 12 miesięcy temu. „Mówiliśmy, że docisk powinien być o 30% większy i nawet jeśli nie jest tak duży, to będzie to około 25%” – przyznał. „Słyszałem wrażenia kierowców, którzy mówili że mogą hamować później i szybciej jechać w zakrętach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
19.02.2019  Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1
19.02.2019  TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1
18.02.2019  Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 28.02.2017 22:17[!]
Nie zapomnieli o bolidach w erze v10?
Sasilton, 28.02.2017 22:26[!]
Wtedy nie było szykany.
Te eksperymentalne opony, to były gołe slicki?
Lukas, 28.02.2017 22:27[!]
@Sasilton - tak
SirKamil, 28.02.2017 23:25[!]
W Montmelo bardzo bruździ masa. Chyba najbardziej w kalendarzu do pary z Suzuką. Jeśli zrobią takie czasy przy 722 kg to będzie duża rzecz i będzie też oznaczać jeszcze większą petarde na innych torach.

Żeby obrazowo wyjaśnić o co chodzi- 'To' było w stanie jeździć po tym torze w czasie 1:20 przy mocy 700 km tylko dlatego, że było lekkie. http://www.f1fana...r29_2009f1car-26.jpg
kuczar, 01.03.2017 09:32[!]
Tutaj Massa wykręcił jeszcze lepszy czas niż Alonso w tamtej serii testów: https://www.f1wm....=2&imprezaid=188 1:18,339
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca