Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Brawn: W przyszłości będziemy chcieli uniknąć trzech wyścigów z rzędu

63-latek ujawnił, że projektowanie kalendarza na sezon 2018 utrudnił Mundial w Rosji.
Mateusz Szymkiewicz, 1 grudnia 2017, wyświetlenia: 2410<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn zdradził, że w przyszłości będą czynione starania, by uniknąć organizacji trzech wyścigów Formuły 1 z rzędu.

W kalendarzu na sezon 2018 wyścigi we Francji, Austrii oraz Wielkiej Brytanii zostały umieszczone tydzień po tygodniu. Taka sytuacja będzie miała miejsce po raz pierwszy w historii i jak zdradził Ross Brawn, który pełni funkcję dyrektora ds. sportowych F1, wynika ona z chęci uniknięcia kolizji terminu z finałem Mundialu w Rosji.

„Mistrzostwa Świata [w piłce nożnej] postawiły przed nami bardzo nietypowy problem” – powiedział 63-latek. „Finał będzie miał miejsce po południu i byłoby to nie w porządku, by w ten sam weekend zorganizować wyścig. Mogliśmy temu zaradzić tylko przez zaplanowanie trzech wyścigów z rzędu, lecz nie jest to coś, co chcielibyśmy powtórzyć w przyszłości. To jest nadzwyczajna sytuacja”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2018  Brawn: Chcemy, aby kalendarz F1 liczył 24 wyścigi
23.08.2018  Brawn: Zmiany dotyczące silników mogą zostać opóźnione
10.08.2018  Brawn sprzeciwia się skracaniu dystansu wyścigów
31.07.2018  Ross Brawn: Formuła 1 zrobi co w jej mocy by uratować Force India
25.07.2018  Brawn: Niektóre przypadki użycia team orders okazywały się bezcelowe
Tagi:
Brawn R.
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 01.12.2017 11:34[!]
niech sobie spojrzy na kalendarz NASCAR ... zawodnicy F1 to naprawdę "puśki" w tym zakresie ... startują w jednej serii, 20 BARDZO krókich weekendów GP, gdzie same zmagania to niekiedy ponizej 1:30 godziny. Amatorka i narzekanie. US przerzuca z wyścigu na wyścig 40 aut i sprzet do nich.

W USA w głównej serii mają 36 wyścigów (nie licząc Duel'i czy All Star). Dodatkowo wielu startuje tez w nizszych seriach Nascar i innych seriach wyścigowych ogólnie w USA. Wyścigi trwają po kilka godzin. Taktyka, opony itd ... są na zupełnie innym (WYŻSZYM) poziomie niż w F1, gdzie mamy półtora godzinny sprint do mety z jednym pitem.

F1 ma raka ... i to takiego z przerzutami. Trzeba amputować kilka kończyn i przyszyć nowe
Mahilda111, 01.12.2017 11:43[!]
@Adakar
Tylko, że NASCAR odbywa się na terenie jednego kraju/kontynentu, a F1 lata po całym świecie i momentami z kwiatka na kwiatek (np. z Europy na jeden wyścig do Ameryki Północnej, z Brazylii na Bliski Wschód). Zapominasz, że F1 jest kilkakrotnie bardziej skomplikowana pod względem logistycznym, a trzy wyścigi pod rząd oznaczają praktycznie trzy tygodnie pracy bez przerwy. Najważniejszy jest w tym wszystkim fakt, że większość transportu będzie odbywać się drogą lądową, aniżeli powietrzną.
marios76, 01.12.2017 11:48[!]
@Adakar Piszesz tu od tylu lat... podales tylko kilka faktow do porownania, a na reszte braklo miejsca, czasu czy wiedzy?
Co do raka w F1, to kojarze, ze jednak masz cos przeciwko niepelnosprawnosciom w sporcie... :/
step07, 01.12.2017 11:53[!]
@Adakar można to tak interpretować, a można też inaczej. Ogólne "wysiłek" w danych sportach jest inaczej postrzegany. Taki piłkarzyk ma zagrać 3 mecze w ciągu tygodnia i jest okropnie przemęczony. A np. kolarze w Tour de France jeżdżą przez 3 tygodnie codziennie po 200 km, spędzając po 5-6h na rowerze, dodatkowo z tego sporo etapów po ciężkich górach i jakoś nikt z nich nie płacze jak piłkarskie panienki, choć wykonują 10x cięższą pracę.
Anderis, 01.12.2017 13:00[!]
@step07 - piłka nożna ma zupełnie inną specyfikę wysiłku. Sprinty, nagłe zmiany kierunku biegu i wyskoki, które wykonują piłkarze, znacznie bardziej nadwyrężają mięśnie (powodują mikrouszkodzenia), niż jednostajne tempo kolarzy, co prowadzi do większej potrzeby regeneracji. Wiem, bo i grałem w piłkę i sporo jeździłem na rowerze szybkim tempem i tylko po tym pierwszym chodziłem czasem jak połamany przez kilka dni.
step07, 01.12.2017 13:13[!]
@Anderis też uprawiałem oba sporty (obecnie tylko rower w dość dużym stopniu) i ok jest to inny rodzaj wysiłku, ale z rozegraniem w tygodniu trzech 90-minutowych spotkań nie miałbym najmniejszych problemów, natomiast przejechanie pełnego Tour de France dla zwykłego śmiertelnika jest znacznie trudniejszym zadaniem.
Mahilda111, 01.12.2017 13:29[!]
@step07
Przebiec ponad 30 kilometrów w dziewięć dni, na wysokiej intensywności i z porozbijaną każdą częścią ciała, no nie wiem ;) Inna kwestia, że każdy sport ma swoją specyfikę i do każdego są inne przygotowania, więc nie oczekuj po piłkarzach, że będą mieli wydolność kolarzy.
step07, 01.12.2017 13:33[!]
@Mahilda111 to wsiadaj na rower i przejedź 3000 km w trzy tygodnie ;) Myślę, że wybrałbyś jednak rozegranie meczu w niedzielę, środę i sobotę. Oczywiście, że jest różna specyfika, ale śmieszą mnie gadki piłkarzy o wielkim zmęczeniu.
teambuktu, 01.12.2017 15:03[!]
@step07
dżizas, co za bezsensowne porównanie kolarzy i piłkarzy. ale wymyśliłem jeszcze bardziej bezsensowną rzecz. przecież kierowca wyścigowy w ogóle się nie męczy bo nie biegnie ani nie pedałuje tylko prowadzi samochód, który sam jedzie... ehhhh
step07, 01.12.2017 15:09[!]
@teambuktu tak samo jak bezsensownym jest porównywanie F1 do NASCAR. To miał być tylko przykład luźno związany z tematem, z którego narodził się pewien offtop więc wyluzj trochę :)
teambuktu, 01.12.2017 15:17[!]
@step07
a nieee, spoko, ja się nie spinam ;)
do porównania z nascar i płaczem nad kondycją f1 to nawet mi się nie chciało odnosić.
pozdro
marios76, 01.12.2017 15:18[!]
@Anderis Robilem rowerem po 3000km miesiecznie, zdarzalo sie 200km na jednym treningu... wiesz, wolalem w noge pokopac i pobiegac z przerwami i kwadransem spaceru do szatni :) Tu sa jeszcze tak specyficzne roznice w budowie miesni / skladzie u kazdego czlowieka jak i koscca ukladu sciegien i wiezadel, ze talent i praca nie wystarcza na sukces. Ale my tu nie o ludzkich mozliwosciach ;)
MairJ23, 01.12.2017 15:51[!]
@Adakar ale nie na calym swiecie tylko na jednym kontynencie wiec NASCAR jest logistycznie o wiele prostsze. Ale widze ze juz mnie kilka osob uprzedzilo z ta wypowiedzią.
Poruszajac sie na terenie USA nie potrzebujesz wiz dla twojego calego personelu i juz odpada dosc duzo pracy i biurokracji.
slipstream, 01.12.2017 16:06[!]
Ale że niby piłkarze to tylko na meczach biegają? Nie mają codziennych treningów na których też biegają, ćwiczą na siłowni i tym podobne wymagające wysiłku zajęcia. Zawsze mnie bawią te tekstu że panienki, bo tylko wybiegną sobie na 90 minut meczyku i tyle ich wysiłku. Brednie.
pepsi-opc, 01.12.2017 23:14[!]
Jak im za ciężko to zawsze mogą się przebranżowić na skoki narciarskie...
Kamikadze2000, 02.12.2017 10:59[!]
@step07 - a cały sezon grać na najwyższym poziomie plus treningi i zgrupowania? To ciężki kawałek chleba wbrew pozorom. To nie tylko bieganie po boisku. Zobaczyłbyś trening Cristiano Ronaldo a z pewnością by Ci się odechciało. ;)
marios76, 07.12.2017 14:26[!]
@pepsi-opc Tak, dwa skoki i po zawodach, a za tydzien znowu dwa na nastepnych ;) ...
Kazdy sport wymaga pracy, potu na treningu, poswiecenia i talentu. Do tego mozliwosci psychomotoryczne kazdego organizmu, oraz predyspozycje do danej dyscypliny. A zawody, to tylkk kropka nad "i".
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca