Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix

Lowe: Force India wykonało świetną pracę w sezonie 2017

Sander: Magnussen nie jest kluczowy dla planów organizacji GP Danii

Gelael będzie kontynuował współpracę z Toro Rosso w sezonie 2018

09.01.2018

Wolff: Wehrlein nie straci wsparcia Mercedesa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Brytyjczyk zdradził, iż do sprawdzania nowych pomysłów wykorzystywana jest platforma eSportowa.
Mateusz Szymkiewicz, 12 stycznia 2018, wyświetlenia: 3088<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były dyrektor techniczny m.in. Williamsa – Pat Symonds, zdradził, że nowi właściciele Formuły 1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na polach startowych.

Brytyjczyk jest aktualnie członkiem grupy specjalistów powołanej przez dyrektora sportowego F1 – Rossa Brawna, której zadaniem jest zdefiniowanie kierunku, w jakim ma w przyszłości podążać dyscyplina. Jak zdradził Symonds, Formuła 1 wykorzystuje platformę eSportową do sprawdzania potencjalnych zmian w przepisach.

„Chętnie korzystamy z wirtualnego środowiska, by przetestować część nowych regulacji” – powiedział Pat Symonds. „Wtedy możemy spojrzeć na statystyki. Daje ci to szansę na zrobienie rzeczy, których nie można symulować w normalnych okolicznościach. Dam wam przykład czegoś, o czym myśleliśmy w tym roku. Przez wiele lat układ na starcie jest według naprzemiennej formacji. Wiemy, że jednym z naszych problemów jest fakt, że wypuszczamy na tor najszybszy bolid i separujemy go od reszty. Był czas, kiedy dwa bolidy startowały obok siebie, a nawet był moment, z którego mamy zdjęcie w naszej sali konferencyjnej w Londynie, najprawdopodobniej z Monzy, gdzie cztery bolidy ruszały z pierwszego rzędu”.

„Co mogłoby się stać, gdybyśmy to zrobili ponownie? To nie jest rzecz, którą można łatwo symulować. Możemy z tym pójść do naszej grupy od eSportu i powiedzieć im «Chłopaki, zmieńmy ustawienie na starcie, zróbmy dwadzieścia wyścigów». Nie muszą one mieć 300 kilometrów. Interesują nas tylko pierwsze trzy okrążenia. Później zobaczymy co się stanie. Będziemy mieli jeszcze bardziej ekscytujące pierwsze okrążenie czy gigantyczną kolizję w zakręcie? Robiąc takie rzeczy i patrząc na nie ze statystycznego punktu, możemy zacząć rozumieć takie rzeczy. Daje nam to też możliwość podejmowania decyzji opartych na faktach”.

Symonds przyznał, że decyzja o przeprowadzaniu symulacji jest słuszna, powołując się na przykład zmiany formatu kwalifikacji na początku 2016 roku, które przybrały format eliminacji i okazały się być ogromnym rozczarowaniem. „Niektórzy mogą pamiętać, że kilka lat temu ktoś, kto już nie jest zaangażowany w F1, stwierdził, że świetnym pomysłem będzie zmiana procedury kwalifikacji i spełniono jego kaprys. Nie przeprowadzono żadnej symulacji. Kilka osób z dwucyfrowym ilorazem inteligencji spotkało się i uznało, iż to będzie katastrofa, a mimo to projekt ten poszedł dalej i okazało się, że jest katastrofą. Jak takie rzeczy mogły się zdarzyć? Nie możemy znów na to pozwolić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.09.2017  Pat Symonds dołączył do grupy odpowiadającej za nowe przepisy F1
20.03.2017  Symonds: Sukcesy Verstappena doprowadziły do zmian w przepisach F1
03.03.2017  Pat Symonds dołączy do Sky Sports F1
03.02.2017  Symonds nie jest zainteresowany powrotem do F1
29.12.2016  Symonds: Jestem pod wrażeniem postępów Strolla
Tagi:
Symonds P.
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gie, 12.01.2018 11:43[!]
Jedyne co bym zmienił to ustawił samochody w rzędach parzystych lekko przesunięte. Tak żeby 3 samochód stał pomiędzy 1 i 2.
| |
_| |
| |
_| |
teambuktu, 12.01.2018 11:49[!]
@Gie
to ciekawa koncepcja.

przy okazji, w tłumaczeniu uciekł mały smaczek - Kilka osób z dwucyfrowym ilorazem inteligencji :)
Pauree, 12.01.2018 12:37[!]
Jeśli ktokolwiek zastanawia się, jak będzie wyglądał start do wyścigu z trzema, lub czterema bolidami w pierwszej linii startowej, niech sobie przypomni zeszłoroczne GP Singapuru - to jest idealny przykład na to, co się będzie działo, kiedy na starcie będzie jeszcze większy tłum i w jednej linii pojawią się więcej niż dwa bolidy.

Będziesz w stanie przypilnować lewą stronę, prawdopodobnie zorientujesz się też w pewnym stopniu, co się dzieje z prawej strony. Nie zorientujesz się natomiast, jak wygląda "lewa strona lewej strony" i "prawa strona prawej strony". Kiedy w grę wchodzą dwa bolidy, masz prosty schemat myślenia, bo wiesz że Ty możesz odbić tylko w jedną stronę i tak samo rywal. Kiedy natomiast nie wiesz, kto może gdzie odbić, zaczynają się problemy - bo sam nie bardzo masz możliwość wykonania jakiegokolwiek ruchu, który nie zagrażałby innemu bolidowi na torze, którego akurat nie widzisz. I właśnie Vettel w Singapurze pokazał, czym się może skończyć taki brak wiedzy.
agentwrogiegoukladu, 12.01.2018 14:36[!]
^tak samo uważam

mielibyśmy 'kanapki' na starcie co drugiego wyścigu
gnodeb, 12.01.2018 14:41[!]
Może potrzebują dramatycznej kraksy aby przyklasnąć temu halo.
Sasilton, 12.01.2018 15:16[!]
Cytat :
Co mogłoby się stać, gdybyśmy to zrobili ponownie?

To co w Singapurze 2017.
Zomo, 13.01.2018 00:54[!]
Niech pogadaja z Grosjeanem i przypomna mu Spa 2012 ;)
Yurek, 13.01.2018 17:22[!]
Cytat Pat Symonds :
nawet był moment, z którego mamy zdjęcie w naszej sali konferencyjnej w Londynie, najprawdopodobniej z Monzy, gdzie cztery bolidy ruszały z pierwszego rzędu

Może w Waszej sali konferencyjnej jest też zdjęcie Fangio w Alfie 158, ale to nie znaczy, że mamy obniżać standardy bezpieczeństwa do lat 50.
Pavlos Le Paul, 13.01.2018 18:20[!]
Zmiana ułożenia pól startowych to będzie spora cofka do tyłu. W koncpecji @teambuktu tylko do lat 70-tych, w bardziej radykalnych to i wcześniej. Warto pamiętać że dawniej samochody były węższe i możma było sobie zawsze na to pozwolić. Przy tym co mamy obecnie w takim Monako nie wyobrażam sobie jakichkolwiek prób zmiany pól startowych. Znalazło by się jeszcze pewnie kilka obiektów. Jeśli to ma być sposób na zwiększenie atrakcyjności to chyba w złą drogę, choć może HALO ma być po to wprowadzone żeby chronić przy licznych odłamkach na starcie. :P
bartoszcze, 14.01.2018 12:17[!]
@Zomo
Co ma Spa 2012 do ustawienia na starcie?

PS Kopniak w Berniego przecudny.
FuX08, 14.01.2018 13:31[!]
Ja proponuje, aby ustawione były tyłem do kierunku jazdy:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca