Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.06.2018

Vasseur: Plotki o Leclercu w Ferrari to miły problem

Vettel: Kolizja z Bottasem była wynikiem mojego błędu

Lauda: Kara 5 sekund nałożona na Vettela była zbyt łagodna

Ocon: Już po kolizji z Grosjeanem wiedziałem, że będę musiał się wycofać

GP Francji: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Francji: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał wyścig o Grand Prix Francji

De Vries wygrywa niedzielne zawody F2 na torze Paul Ricard

Illot odnosi pierwsze zwycięstwo w GP3 podczas dzisiejszego sprintu

Brown: McLaren chce zatrzymać Alonso w Formule 1

Rozmowy ws. przyszłości GP Wielkiej Brytanii rozpoczną się w poniedziałek

Grosjean nie potrafi wyjaśnić kraksy z kwalifikacji

Red Bull: Zmniejszony docisk u Verstappena nie wystarczył

Alonso robi "wszystko co możliwe" w obliczu "katastrofy" McLarena

23.06.2018

Russell wygrał główny wyścig F2 na Paul Ricard

Hamilton i Vettel chwalą Leclerca za ósme pole startowe do GP Francji

GP Francji: wyniki kwalifikacji

Hamilton najszybszy w kwalifikacjach do Grand Prix Francji

Force India ukarane grzywną za incydent z odpadnięciem koła

Hubert wygrał pierwszy wyścig GP3 we Francji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Relacja z pierwszego dnia drugiej tury testów w Barcelonie (zakończona)

Vettel z najlepszym czasem i największą liczbą okrążeń.
Nataniel Piórkowski, 6 marca 2018, wyświetlenia: 10127<< | lista | T- | T+ | >>
../img/news/tory/catalunya_testy_mala.jpg

Testy grupowe w Montmelo II, dzień 1/4 - 06.03.2018, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastian VettelFerrari SF71H1:20,396--171796,005
2. Valtteri BottasMercedes W091:20,5960,2000,20086400,330
3. Max VerstappenRed Bull TAG-Heuer RB141:20,6490,2530,053130605,150
4. Lewis HamiltonMercedes W091:20,8080,4120,15991423,605
5. Pierre GaslyToro Rosso Honda STR131:20,9730,5770,16554251,370
6. Kevin MagnussenHaas Ferrari VF-181:21,2980,9020,32596446,880
7. Nico HulkenbergRenault R.S.181:21,4321,0360,13448223,440
8. Carlos Sainz JrRenault R.S.181:21,4551,0590,02391423,605
9. Siergiej SirotkinWilliams Mercedes FW411:21,5881,1920,13342195,510
10. Sergio PerezForce India Mercedes VJM111:21,6431,2470,05593432,915
11. Marcus EricssonSauber Ferrari C371:21,7061,3100,063120558,600
12. Stoffel VandoorneMcLaren Renault MCL331:21,9461,5500,24038176,890
13. Lance StrollWilliams Mercedes FW411:22,9372,5410,99186400,330
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Kalendarz testów


08:50 Nadszedł wtorek, więc ruszamy z relacją z pierwszego dnia drugiej tury zimowych testów Formuły 1 na Circuit de Catalunya pod Barceloną. Pierwsze cztery dni zajęć nie przyniosły zbyt wielu odpowiedzi na temat układu sił – rozgrywane były w zmiennych, często skrajnie niekorzystnych warunkach pogodowych, a zespoły rezygnowały z wyjazdów w obawie o ewentualne uszkodzenia bolidów.

„Prawdę mówiąc jeszcze nie testowałem” – powiedział kierowca Renault, Carlos Sainz. „Jeździłem po torze, ale nie zacząłem jeszcze testować bolidu, dostosowywać ustawień do moich upodobań, próbować różnych kierunków prac i tak dalej. Siedząc w kokpicie nie czuję się jeszcze jak w domu. Uważam jednak, że gdy rozpoczniemy prawdziwe testowanie i zaczniemy zmierzać we właściwym kierunku, to pojawią się przed nami duże możliwości poprawy, także tej związanej z komfortem prowadzenia się bolidu” – dodał Hiszpan.

Tym razem prognozy dla Barcelony wyglądają dużo korzystniej niż przed tygodniem. Dzisiaj i w środę maksymalna temperatura powinna wynieść 16 stopni Celsjusza, a w piątek aż osiemnaście.We czwartek może popadać, przy czym ryzyko pojawienia się deszczu jest minimalne i wynosi około 30 procent.

Kilka dni przerwy pozwoliło zespołom na analizę zebranych danych i wprowadzenie poprawek do bolidów. Niewykluczone, że w niektórych konstrukcjach pojawią się nowe rozwiązania, których debiut na torze opóźnianiu do maksimum w celu zachowania tajemnic przed rywalami. We wtorek na torze pojawią się: Lewis Hamilton i Valtteri Bottas (Mercedes), Sebastian Vettel (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull), Sergio Perez (Force India), Siergiej Sirotkin i Lance Stroll (Williams), Nico Hulkenberg i Carlos Sainz (Renault), Pierre Gasly (Toro Rosso), Kevin Magnussen (Haas), Stoffel Vandoorne (McLaren), Marcus Ericsson (Sauber).

10:00 Tym razem opóźnień nie było – zgodnie z przewidywaniami kierowcy ochoczo przystąpili do pierwszych przejazdów. Valtteri Bottas nie wykonał tylko okrążenia instalacyjnego, ale rozpoczął serię pomiarowych okrążeń, z których najlepsze: 1:23,126s dało mu pozycję lidera. Wiele innych zespołów wykorzystywało pierwsza godzinę zajęć na sprawdzanie systemów i przejazdy związane z oceną pracy pakietu aerodynamicznego. Problemy z opuszczeniem pit lane miał Vandoorne.

Około 9:30 na torze znaleźli się Vettel, którego SF71H wyposażony był w rozbudowaną aparaturę służącą do pomiaru przepływu powietrza, a także Siergiej Sirotkin w Williamsie FW41. Tymczasem rezerwowy stajni z Grove – Robert Kubica, od samego rana obecny był na torze – Polak otrzyma kolejne okazje do jazdy w czwartek i piątek po południu. Sirotkin krok po kroku redukował stratę do Bottasa: najpierw wykręcił czas 1:24,982s, by chwilę później zejść do poziomu 1:24,487s.

Bottas nie zwalniał – po krótkiej wizycie w alei serwisowej kierowca Mercedesa powrócił do pracy na pośredniej mieszance i po kilku minutach przy jego nazwisku widniał rezultat 1:21,135s. Na kwadrans przed dziesiątą za Finem plasował się Max Verstappen (1:21,587s na miękkiej mieszance), Perez (1:23,576s na ultramiękkiej) i Sirotkin (1:23,869s na miękkiej). Bottas i Verstappen byli także najbardziej aktywnymi zawodnikami na torze: po 60 minutach pierwszy miał na koncie 24 okrążenia, a drugi 15.

10:02 Pierwsza dzisiaj czerwona flaga. Vandoorne zatrzymał swojego McLarena u wyjazdu na prostą startową.

11:00 Około 10:10 sesja została wznowiona a akcja na torze ożyła. Garaż Force India bez zbędnej zwłoki opuścił Sergio Perez, w ślad za którym poszli wkrótce inni kierowcy. Realizację zasadniczej części programu Ferrari rozpoczął Vettel, który wyjechał na pierwszy dłuższy tego dnia stint. Dziesięć minut później Niemiec pokonał okrążenie toru Catalunya w czasie 1:20,888s, mając w swoim bolidzie miękkie opony Pirelli. Wynik ten pozwolił mu wskoczyć na drugie miejsce, za Bottasa.

McLaren poinformował, że przyczyną zatrzymania się na torze było odcięcie energii elektrycznej, które doprowadziło do utraty danych z bolidu. Stajnia z Woking podkreśliła, że pracuje już nad rozwiązaniem problemu i jak najszybszym powrotem Belga na tor. Temperatura rosła: tor był już rozgrzany do 27 stopni Celsjusza, co pozwalało na bardziej optymalne wykorzystywanie ogumienia niż miało to miejsce w ubiegłym tygodniu.

Do czołowej trójki awansował Gasly, który z czasem 1:20,973s znalazł się za Bottasem i Vettelem, a przed Verstappenem i Magnussenem. Duńczyk uzyskał osobisty rekord na pośredniej mieszance. Osiem minut przed godziną jedenastą Bottas poprawił swoje najlepsze osiągnięcie na 1:20,596s – tym razem jego bolid był wyposażony w miękką mieszankę ogumienia. Na kolejnym kółku Fin popisał się porównywalnym czasem, utrzymując tempo na poziomie 1:20,7s. Po dwóch godzinach Nico Hulkenberg pokonał zaledwie pięć okrążeń, spędzając większość czasu wśród swoich mechaników. Mniej kilometrów przejechał tylko największy pechowiec przedpołudniowej sesji – Vandoorne.




11:50 Kolejna godzina przyniosła jeszcze większą poprawę warunków gdyż nad torem mieliśmy pełne słońce. Zachęcało to do kolejnych wyjazdów, choć poprawy czasów nieco się uspokoiły. W powszechnym użyciu były miękkie opony. McLaren poinformował w tym czasie, iż w ich bolidzie doszło do odcięcia energii elektrycznej i zespół bada sprawę.

O 11:28 sesja została wstrzymana czerwoną flagę, ze względu na odłamki znalezione w czwartym zakręcie. Porządkowi od razu zabrali się do uprzątnięcia resztek. Zieloną flagę udało się przywrócić już po kilku minutach.

Swój czas poprawił Vettel i plasował się tuż za Bottasem, ze stratą 0,014s. Najbardziej aktywny w dalszym ciągu był Bottas, przekraczając granicę 60 kółek.

13:00 W południe warunki do testowania były idealne – słoneczna pogoda sprawiła, że temperatura powietrza wynosiła 16 stopni Celsjusza, a toru aż 33. Ostatnia godzina przed przerwą na lunch okazała się niezwykle pracowita. W garażu przebywał wyłącznie Vandoorne.

Mercedes zadebiutował dziś z nową wersją skrzydła umieszczonego pod nosem bolidu, która w założeniu miała jeszcze bardziej efektywnie kierować strugę powietrza na sekcje boczne. Z kolei Vettel wyruszył na dłuższy przejazd na pośredniej mieszance, którego ukoronowaniem było osiągnięcie czasu 1:20,396s, który zapewnił mu awans na pozycję lidera tabeli, przed Bottasa i Verstappena. Przejazd reprezentanta Ferrari był niezwykle spójny, a osiągane przez niego wyniki utrzymywały się na poziomie 1m21s.

Tuż przed zakończeniem ostatniej godziny porannej części zajęć Verstappen został najbardziej pracowitym kierowcą dnia, kończąc swoje osiemdziesiąte kółko. Bliżej momentu wywieszenia flagi w szachownicę na torze przebywali Vettel, Bottas, Verstappen, Gasly, Sirotkin i Ericsson, który rzutem na taśmę poprawił swój osobisty rekord i przesunął się na ósme miejsce, przed Pereza.

15:00 Popołudniowa sesja wystartowała bez opóźnień, punktualnie o 14:00. McLaren, który przez kilka godzin zmagał się z usterką układu elektrycznego wysłał na tor Stoffela Vandoorne'a od razu po tym, jak na wyjeździe z alei serwisowej zapaliło się zielone światło. Belg szybko poprawił swój najlepszy rezultat na 1:23,816, korzystając z supermiękkiej mieszanki. Wciąż plasował się jednak na ostatnim miejscu.

W składach zespołów doszło do niewielkich zmian: w Mercedesie W09 pojawił się Lewis Hamilton, w Renault Carlos Sainz a w Williamsie Lance Stroll. Także Toro Rosso planowało zapewnić kilka dodatkowych godzin jazd swojemu drugiemu kierowcy – Brendonowi Hartleyowi. Po upływie 60 minut Hamilton znajdował się już na szóstym miejscu, a Sainz dwunastym. Stroll i Hartley w ogóle nie opuścili swoich garażów.

Pierwsza godzina upłynęła względnie spokojnie – można się spodziewać, że nadchodzący okres zespoły wykorzystają na dłuższe przejazdy i porównywanie osiągów poszczególnych mieszanek. Ostatni tydzień nie przyniósł zbyt wielu możliwości na przeprowadzenie tego typu analizy – tym razem warunki dopisują, a do pierwszego wyścigu nowego sezonu pozostaje tylko 19 dni!

16:00 Tuż przed wybiciem godziny piętnastej Hamilton pokonał setne okrążenie Mercedesa w trakcie dzisiejszej sesji. Niedługo po tym kierowca z angielskiego Stevenage poprawił swój osobisty rekord na 1:21,214s, mając założoną do swojego bolidu miękką mieszankę. Kwadrans później pierwsze kółka podczas drugiej tury testów pokonał Lance Stroll, a Verstappen i Vettel dołączyli do "klubu 100".

Na półmetku godziny jedynymi zawodnikami, którzy pracowali na torze byli Vettel i Hamilton – dwaj rywale w walce o ubiegłoroczne mistrzostwo. Brytyjczyk zakończył swój dłuższy przejazd na oznaczonych żółtym kolorem Pirelli PZero około 15:45. Początkowo utrzymywał tempo na poziomie 1m22s, by na czwartym kółku poprawić się na 1m21s, a następnie powrócić do pułapu 1m22s.

Kiedy wydawało się, że McLaren wykorzystał już swój dzisiejszy limit pecha, tuż przed godziną szesnastą Stoffel Vandoorne ponownie zatrzymał się na poboczu – tym razem pośrodku trzeciego zakrętu – powodując tym samym wywieszenie czerwonych flag. W chwili wystąpienia problemu Belg miał w swoim bolidzie supermiękkie ogumienie i znajdował się na trzydziestym ósmym okrążeniu.




17:00 Kierowcy mogli powrócić na tor kilka minut po godzinie szesnastej. Kilka chwil później Hamilton poprawił swój najlepszy czas okrążenia, odnotowując 1:21,093s na miękkiej mieszance. W popołudniowych celach Renault i Carlosa Sainza było pokonanie dystansu wyścigu – plany te pokrzyżowała kolejna przerwa w jazdach, tym razem spowodowana przez Maxa Verstappena, który zaparkował swojego Red Bulla RB14 pomiędzy pierwszym i drugim zakrętem.

Po piętnastominutowej przerwie kierowcy mogli ponownie opuścić garaże. Niemal w tym samym momencie McLaren poinformował, że Vandoorne musiał zatrzymać się na poboczu z powodu utraty ciśnienia hydraulicznego. Z kolei mechanicy Haasa uwijali się wokół VF-18 Magnussena, który tracił czas na torze ze względu na usterkę powiązaną z systemem odzyskiwania energii.

Zgodnie z założeniami Sainz nie brylował swoimi osiągnięciami w tabeli, osiągając czasy 1m24s. Oprócz niego na torze znajdowali się Vettel, Stroll oraz Perez. Wraz z upływem czasu Meksykanin notował coraz lepsze wyniki na miękkiej mieszance, wskakując w końcu na ósme miejsce (1:21,643s).

Dziesięć minut przed siedemnastą do realizacji kolejnych punktów programu Mercedesa powrócił Hamilton. Brytyjczyk rozpoczął swój przejazd na miękkich oponach od wykręcenia wyniku 1:23,193s – był to rezultat o sekundę lepszy od tego, jaki w tym samym czasie osiągnął na pośredniej mieszance Vettel. Kolejne kółko (1:20,941s) dało czterokrotnemu czempionowi F1 awans na czwartą pozycję.

18:00 Tuż po siedemnastej Stroll wyjechał na tor wyposażony w hipermiękkie opony Pirelli. Kanadyjczyk poprawił na nich swoje rekordy we wszystkich sektorach, co zaowocowało wynikiem 1:22,937s. Zawodnik Williamsa nadal znajdował się jednak na ostatniej, trzynastej lokacie. Red Bull robił co tylko mógł, aby zapewnić Verstappenowi powrót na tor. Z kolei Sauber z Marcusem Ericssonem za kierownicą bez większych problemów zmierzali ku przekroczeniu bariery stu okrążeń.

W samej końcówce tempo podkręcił Sainz, który po pokonaniu pętli toru Catalunya w czasie 1:21,807 znalazł się na ósmym miejscu. Po południu na torze w ogóle nie pojawił się Pierre Gasly. Chociaż sugerowano, że Toro Rosso zdecydowało się na skorzystanie z usług swojego drugiego kierowcy – Brendona Hartleya, można spodziewać się, że konstrukcję STR13 zatrzymał w garażu poważny problem techniczny. Stuart Codling z Autosportu donosił, że ze stojącego na podnośnikach bolidu zdjęte są przednie skrzydło, osłona silnika, tylne skrzydło oraz koła.

Finalnie mechanikom Red Bulla udało się wyeliminować problem w bolidzie Verstappena, dzięki czemu w ostatnich minutach Holender był w stanie dodać do swego dorobku kilka cennych kilometrów. Prócz niego na torze znajdowali się także Vettel, Hamilton, Magnussen, Perez, Ericsson i Stroll. Żaden z kierowców nie walczył już jednak o poprawę czasów okrążeń.

Tak też dobiegła końca wtorkowa część czterodniowych testów w Barcelonie. Serdecznie dziękujemy za spędzony z nami czas i zapraszamy na jutrzejszą relację Wyprzedź Mnie!, która wystartuje tradycyjnie tuż przed godziną dziewiątą.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.05.2018  Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii
15.05.2018  Verstappen najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie
15.05.2018  Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle
14.05.2018  Red Bull i Ferrari potwierdzili kierowców na testy w Barcelonie
03.05.2018  McLaren ogłosił program jazd swych kierowców na testach w Barcelonie
Tagi:
Testy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
DBR, 06.03.2018 17:07[!]
Mcl teraz cierpi podwójnie - i z powodu awaryjności oraz bezawaryjności Hondy :-) Za dużo tych zbiegów okoliczności - nakrętki, przepalona pokrywa, padająca elektryka, hydraulika - to nie wygląda dobrze :-(
michal132, 06.03.2018 17:11[!]
@DBR

No to chyba własnie Honda się skończyła :D
MairJ23, 06.03.2018 17:50[!]
ja czekam na Australie a potem Barcelone. Wtedy bedziemy wiedziec co jest grane. Ferrari pokonalo dzisiaj niesamowity dystans. Dobrze to wyglada.
kumien, 06.03.2018 20:44[!]
Cytat michal132 :
No to chyba własnie Honda się skończyła :D


Dokładnie hamulec.
mr_bean2000, 06.03.2018 22:46[!]
Cytat MairJ23 :
Ferrari pokonalo dzisiaj niesamowity dystans.

Mercedes jeszcze większy.
marios76, 06.03.2018 23:47[!]
@krzych efekt docisku, przy około160km/równoważy ciężar bolidu. Ostatnio masa wzrosła, może więc być potrzebna nieco większa prędkość, ale pamiętajmy że opór rośnie nieproporcjonalnie do prędkości... czyli przy tych 320-340 km/h nie będzie równy dwóm masą bolidu tylko sporo więcej. Faktem jest też jeden. W każdym bądź razie trzeba pamiętać, że na najszybszych torach docisk jest mniejszy niż na tych najwolniejszych. Ale wspomniana wartość dwóch ton... jest realna.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca