Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.07.2018

Abiteboul: Renault musi mieć alternatywy dla Sainza

17.07.2018

Webber: Formuła 1 zbyt łatwo dopuszcza fanów do kierowców

Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek

Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1

Raikkonen może wrócić do Saubera na sezon 2019?

Antonio Giovinazzi wystąpi z Sauberem w treningu do GP Niemiec

Ferrari z agresywnym wyborem opon na Grand Prix Węgier

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Grosjean: Wznawianie wyścigów z pól startowych może kończyć się chaosem

Francuz zdradził, iż bolid na zużytych i zimnych oponach jest praktycznie poza kontrolą.
Mateusz Szymkiewicz, 8 marca 2018, wyświetlenia: 2114<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean uważa, że wznawianie wyścigu z pól startowych po okresie neutralizacji, może doprowadzać do chaosu.

Władze Formuły 1 powróciły do pomysłu porzucenia lotnej formy restartu, kiedy na torze konieczna jest interwencja samochodu bezpieczeństwa. Po zakończeniu zajęć w ramach zimowych przygotowań do sezonu 2018, kierowcy ustawiają się na polach startowych na zużytych oponach, symulując całą procedurę.

Jak zdradził Romain Grosjean, który wczoraj brał udział w testach nowej procedury restartu, bolid na niedogrzanym oraz zużytym ogumieniu jest niemal poza kontrolą. „Moim zdaniem może dojść do wielkiej kraksy. Można stracić kontrolę nad bolidem na prostej. Szczerze mówiąc nie miałem z tego radości, sama próba wrzucania kolejnych biegów lub ich redukowania była szalona. Bottas, który był przede mną, miał podobnie. Bolid jest niezdolny do jazdy. Byłem jednym z kierowców, którzy jako pierwsi ustawili się na polach, więc czekaliśmy dosyć długo. Po restarcie czułem się jak na slickach na mokrej nawierzchni. Każda zmiana biegów kończyła się uślizgiem tylnej osi, a redukcja blokowała koła. Przy kierowcach na świeżych oponach, podczas gdy ty masz już zużyte, stracisz 25 sekund na pierwszym okrążeniu” – powiedział kierowca Haasa.

Francuz porównał potencjalne skutki restartu z pól startowych do wypadków, jakie dochodziły po lotnym wznowieniu wyścigu na mokrej nawierzchni. „Na niektórych torach powinno być dobrze, ponieważ możesz osiągnąć odpowiednią temperaturę [ogumienia]. W Kanadzie są takie warunki, ale w Chinach nie sądzę, byśmy ponownie mogli uzyskać właściwe parametry. Po prostu chcę powiedzieć, że z moim doświadczeniem uważam to za niebezpieczne. Być może inni nie mają takich samych wrażeń, ale nie czuję się pewnie na zimnych oponach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.07.2018  Steiner: Incydenty z udziałem Grosjeana stają się frustrujące
08.07.2018  Grosjean stracił nowe części w wyniku piątkowego incydentu
06.07.2018  Grosjean nie weźmie udziału w drugim treningu
24.06.2018  Ocon: Już po kolizji z Grosjeanem wiedziałem, że będę musiał się wycofać
24.06.2018  Grosjean nie potrafi wyjaśnić kraksy z kwalifikacji
Tagi:
Grosjean R.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 08.03.2018 10:05[!]
Ja to mam taki pomysł, że jak Liberty chce uatrakcyjnić wyścigi to wyjeździe samochodu bezpieczeństwa odwracajmy stawkę. Emocje gwarantowane. Mniej więcej tyle jest sensu z wznawiania wyścigu z pól startowych.
Sasilton, 08.03.2018 10:25[!]
Mamy halo, teraz możemy się rozbijać.
Tetracampeon, 08.03.2018 10:31[!]
Cytat Sasilton :
Mamy halo, teraz możemy się rozbijać.


Co za ironia. :)
kovalf122, 08.03.2018 10:51[!]
Grosjean za Spa 2012 nigdy nie powinien zabierać głosu na temat ruszania z pól startowych.
Cytat :
Po prostu chcę powiedzieć, że z moim doświadczeniem uważam to za niebezpieczne.

Kierowcy o wiele bardziej doświadczeni i renomowani nie rozpaczają w ten sposób.
WrobelGP, 08.03.2018 10:55[!]
Kolizje były w tym sporcie, są i będą. I po lotnych startach się zdarzały. Oby słowa tego płaczka przeszły bez echa.
bartoszcze, 08.03.2018 14:50[!]
Cytat kovalf122 :
Grosjean za Spa 2012 nigdy nie powinien zabierać głosu na temat ruszania z pól startowych

Przecież nie miał tam problemu z ruszeniem z pola startowego.
Wywi, 08.03.2018 15:18[!]
Myślałem, że po tym jak ogarnął się w 2013 roku i był naprawdę solidnym zawodnikiem, to będą z niego ludzie... Ale z nim jest coraz gorzej: te kłótnie przez radio na temat tego jak to hamulce nie działają, jak to inni źle jeżdżą, a teraz takie piękne zdanie na temat wznawiania wyścigów. To nie nauka jazdy, to królowa sportów motorowych! Coś czuję, że to ostatni sezon Romana. Ewentualnie dostanie się do Ferrari jako rozwojowy i będzie szczęśliwy, że jest "ważną" osobą w Ferrari.
lolek99, 08.03.2018 20:56[!]
On ma zawsze problemy, ja nie wiem, gdzie ten facet ma problem.
marrcus, 09.03.2018 01:53[!]
durnota goni durnote w tych nowych przepisach
Maciek znafca, 09.03.2018 13:23[!]
On cos o tym wie mając na myśli Spa z 2012 roku :)
marios76, 12.03.2018 06:45[!]
Sam potrafi wprowadzić w procedurę startu tyle haosu , że mógłby sobie darować takie komentarze. :) Jeszcze te wyliczenia-25 sekund. Może 24 albo 26, może tylko kilka ?
Biedaczek, ma tyle problemów z hamowaniem , a teraz jeszcze dojdą te ze startem, to go w końcu zwalnia...
Żadna symulacja tego nie odda lepiej niż wyścig, ale mam nadzieje, ze one będą przebiegały sprawnie i obędzie się bez SC czy restart ów. A przy ewentualnej koniecznosci, nie będzie to jakimś problemem
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca