Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Bottas: Tempo kwalifikacyjne naszego bolidu pozostaje niewiadomą

Fin jest jednak przekonany, że W09 będzie zapewniał konkurencyjne osiągi.
Nataniel Piórkowski, 12 marca 2018, wyświetlenia: 2844<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas przyznał, że tempo kwalifikacyjne pozostaje dla Mercedesa dużą niewiadomą przed inaugurującym sezon Grand Prix Australii.

Najlepszy czas Lewisa Hamiltona z zimowych testów był o 1,3s gorszy od rezultatu osiągniętego przez Sebastiana Vettela z Ferrari. Bottas przypomina jednak, że trakcie zajęć w Barcelonie Srebrne Strzały skupiały się jednak w większym stopniu na dłuższych przejazdach.

„Długie przejazdy i symulacje wyścigu były bardzo pozytywne. Nie uważamy, że mamy sekundę przewagi nad resztą zespołów – nie ma o tym mowy. Mimo tego jesteśmy w pozytywnym nastroju”.

„Dobrze było wykonać trochę symulacji wyścigowych i sprawdzić funkcjonowanie opon na długich przejazdach. Testy zapewniają dużo czasu na sprawdzenie różnych rzeczy w bolidzie i poczucie się komfortowo za kierownicą. Lewis robił to samo. Niewiadomą pozostaje dla nas tempo na jednym okrążeniu, ale domyślam się, że w ciągu kilku tygodni poznamy już nasze możliwości”.

Bottas zaznaczył, że podczas testów Mercedes nie czuł potrzeby naciskania na absolutne maksimum, dodając, że jego ekipa jest pewna osiągów W09 w warunkach kwalifikacyjnych. „Próbowaliśmy dowiedzieć się jak najwięcej o bolidzie, zaliczać spójne przejazdy z różnymi ustawieniami i poznawać związane z nimi różnice. Koncentrowaliśmy się na sobie, a nie na tabeli z wynikami.”

„Tym razem ma zbyt wiele rzeczy, do których musiałbym się przyzwyczaić” – powiedział Bottas, który rozpoczyna drugi rok współpracy ze stajnią z Brackley. „Bez cienia wątpliwości bolid sprawia wrażenie lepszego. Musimy zachować ostrożność, bo nowa nawierzchnia sprawia, że tor jest nieco szybszy, więc konstrukcja zdaje się mieć większą przyczepność i być lepsza. Ogólnie jednak prowadzenie się bolidu, jego balans, to jak się zachowuje – nie poszliśmy w złym kierunku. W rzeczywistości dokonaliśmy postępów i poprawiliśmy balans. Nie wiem, czy chodzi o mój styl jazdy czy coś innego, ale bardziej mi teraz odpowiada. Musimy tylko dostosować pewne rzeczy, ale był to dobry początek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2018  Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa
10.12.2018  Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1
07.12.2018  Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika
25.11.2018  Bottas straci inżyniera wyścigowego przed sezonem 2019
24.11.2018  Wolff dementuje plotki o kontrakcie Ocona na starty w Mercedesie w 2020 roku
Tagi:
Mercedes
Bottas V.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Peter_Sv5, 12.03.2018 12:09[!]
Liczę na to, że w kwalifikacjach pierwsza linia startowa będzie należała do czerwonych bolidów. Dla Merca co najwyżej druga linia.
Sasilton, 12.03.2018 12:14[!]
Chyba nie śledziłeś ostatnich testów.
Obecnie rozmowa toczy się nie o to kto będzie na PP, tylko o to, czy Mercedes rzeczywiście jest szybszy o 1 sekundę od reszty.
dex, 12.03.2018 12:21[!]
A ja liczę po cichu że i Ferrari i RBR zaskoczą Mercedesa i oby się okazało ze nie mają 1s przewagi ale w ogóle nic nie mają przewagi.
RY2N, 12.03.2018 17:19[!]
myślę, że Bottas trochę nieprecyzyjnie się wyraził, otóż tempo kwalifikacyjne Mercedesa pozostaje owszem niewiadmomą, ale nie dla Mercedesa tylko dla wszystkich pozostałych teamów i dla kibiców.
Chyba dla Mercedesa oczywiste jest, że jeśli Hamilton zrobił w Barcelonie okrążenie na pośrednich gumach w czasie 1:18,8 to nawet zakładając ostrożnie po pół sekundy przy przejściu na każdy kolejny rodzaj coraz miększych opon dostaniemy czas 1:16,8 na hipersoftach. A Ferrari max co wycisnęło na tych oponach to 1:17,2 czyli są jakieś 0,4 sek za Mercem. To wszsytko to oczywiście szacunki (tylko Mercedes wie czy jechali wtedy na oparach czy cysterną)
marvin, 12.03.2018 19:06[!]
@RY2N racja, trzeba też wziąć pod uwagę, że nie wiadomo, jak bardzo cisnęło Ferrari... stąd też porównywanie czasów jest trochę bez sensu. Moim zdaniem jedyne sensowne wnioski jakie można wyciągnąć to: Merc, Ferrari i RBR będą w czubie, potem jest cała reszta. McLaren i STR kręciło ładne czasy i nikt im tego nie zabierze, ale imho była to popisówka przed sponsorami.
marios76, 12.03.2018 23:06[!]
@RY2N Hamilton robił te swoje lepsze czasy... jak było chłodniej ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca