Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault gotowe poprzeć wprowadzenie limitów budżetowych do F1

Głos w sprawie zabrał dyrektor techniczny francuskiej ekipy - Bob Bell.
Nataniel Piórkowski, 13 marca 2018, wyświetlenia: 2132<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault jest gotowe poprzeć postulat wprowadzenia limitów budżetowych do Formuły 1.

Władze serii Grand Prix analizują możliwości poprawy warunków funkcjonowania mniejszych zespołów, które często doświadczają problemów budżetowych i nie są w stanie nawiązać walki z teamami ze ścisłej czołówki. Dyrektor techniczny Renault – Bob Bell przekonuje, że pomimo statusu producenta jego koncern będzie popierał wszelkie działania służące ograniczeniu wydatków.

„Renault popiera postulat redukcji pieniędzy, jakie pociąga za sobą wejście do Formuły 1 i rywalizowanie na konkurencyjnym poziomie. Różnica w kosztach operowania zespołów, różnica dochodów i wydatków, jest olbrzymia. Ściganie się na wysokim poziomie nie powinno kosztować tak wiele, jak obecnie”.

„Musimy znaleźć sposoby, aby obniżyć koszty i wyrównać szanse. Popieramy wszelkie inicjatywy z tym związane i jeśli ma się to dokonać przez limity budżetowe, to będziemy na to gotowi. Podobnie jeśli do ograniczenia kosztów będzie miało dojść na drodze zmian w przepisach. Nie mogę sobie wyobrazić, że jest ktoś, kto z własnej woli chciałby popierać wydawanie większych pieniędzy” – tłumaczył.

Upadek trzech nowych zespołów, jakie zasiliły stawkę Formuły 1 w 2010 roku, doprowadził do zwiększonych nacisków FIA na kwestie związane z redukcją kosztów. Działania organu zarządzającego sportem nie doprowadziły jednak do wypracowania żadnych wiążących postanowień.

„Realistycznie patrząc Formuła 1 musi znaleźć się w sytuacji, w której każdy z zespołów może utrzymać swój byt i nie tracić pieniędzy” – dodał Bell. „Weźmy przykład Force India – przez ostatnie lata utrzymywali się przy życiu tylko dzięki pieniądzom wkładanym przez Vijaya [Mallyę – właściciela]. Manor przetrwał tylko dlatego, że właściciel pompował w niego swoje pieniądze. Musimy dojść do poziomu, w którym wszystkie zespoły będą mogły być samowystarczalne dzięki dochodom, jakie wygenerują”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.12.2018  Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej
18.12.2018  Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie
24.11.2018  Markiełow weźmie udział w testach opon Pirelli z Renault
22.11.2018  Ricciardo: Przejście do Renault jest dla mnie przerażające
19.11.2018  Carlos Ghosn straci władzę w grupie Renault-Nissan-Mitsubishi
Tagi:
Renault
Przepisy
F1 ogólnie
Bell B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 13.03.2018 13:31[!]
I o to chodzi.
Powinna się liczyć kreatywność projektantów i inżynierów, a nie ile kasy można przepuścić przez maszyny CFD i tunele aerodynamiczne.
Jeśli zespół jest silny,to nie powinien się obawiać rywalizacji z innymi zespołami na równych zasadach.
Ale pewnie zaraz Marchionne zacznie płakać i stękać, że jeśli Ferrari nie dostanie ekstra 100 baniek ,,za to że są" to to już nie będzie prawdziwa F1, itd...
mariusz0608, 13.03.2018 18:38[!]
Trochę jednak mieszasz dwie sprawy.
Mowa jest o wielkości budżetów zespołów, a nie o podziale pieniędzy za generalkę dla nich.
Z tym drugim zgadzam się, bo podział i te bonusy, to mocno naciągane.
Jednak z budżetami to trochę inna sprawa i ingerowanie w to przez FIA również mocno naginane.
Bogatemu zabronisz wydawać kasę ? Ma założyć walonki, żeby dostosował się do poziomu i było sprawiedliwie ?
Co to znaczy równe zasady ?
Zasady są określone przez regulamin techniczny i sportowy dla wszystkich.
Odgórne ustalanie kwot budżetu zespołów to jak badziewny i prostacki serial w TV z cyklu "damy i wieśniaczki"
To przecież F1, a nie jakieś juniorskie, niższe serie.
Masz już 3 silniki/sezon, żeby było taniej. Normalne ? No oczywiście, że to chory wymysł.
W czasach V10 i V8 zużywano przynajmniej 2 siliniki na weekend wyścigowy, czyli obecnie zużyto by w sezonie przynajmniej 42 silniki/samochód.
I co, tamte 42 silniki były tańsze niż obecne 3 ?
Absurd.
rno2, 14.03.2018 07:18[!]
Wiem, że mieszam 2 sprawy, ale akurat te 100 baniek ekstra to znaczny procent budżetu Ferrari.
Tak jak napisałem powyżej, wolałbym aby liczyły się umiejętności projektantów, a nie księgowych.
A co by było gdyby do F1 wszedł jakiś nowy gigant motoryzacyjny i zaczął wydawać na swój zespół powiedzmy pół miliarda dolarów rocznie, czyli niecałe 2 x więcej niż teraz czołówka?
Już widzę ten lament Mercedesa i Ferrari, że F1 jest za droga...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca