Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.10.2018

Ricciardo nie otzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

GP USA: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton wyruszy z pole position do wyścigu o GP USA

20.10.2018

FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie

Force India chce zmienić nazwę przed końcem 2018 roku

Vettel na czele tabeli przed czasówką w Austin

Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy

Hamilton zdziwiony taktyką Ferrari z deszczowych piątkowych treningów

Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi

Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego

Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor

Sergio Sette Camara zostanie trzecim kierowcą McLarena?

Force India planuje budowę nowej fabryki

Pirelli ujawniło nazwy i kolory mieszanek opon na sezon 2019

19.10.2018

Ricciardo: Wyścig o GP USA może okazać się loterią

Vettel został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP USA

Hamilton z najlepszym czasem w drugim treningu w Austin

Kubica: Nie mogę czekać na decyzję Williamsa dłużej niż do grudnia

Gasly i Hartley wyruszą do GP Stanów Zjednoczonych z ostatniej linii

Hamilton najszybszy na przesychającym Circuit of the Americas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Liberty przedstawiło plan zmian w Formule 1 na sezon 2021

Wprowadzone mają zostać limity budżetowe oraz uproszczone jednostki napędowe.
Nataniel Piórkowski, 6 kwietnia 2018, wyświetlenia: 5877<< | lista | T- | T+ | >>

Liberty Media Group przedstawiło zespołom plany przyszłych przepisów Formuły 1.

W piątek przed południem właściciel praw komercyjnych zorganizował w Bahrajnie spotkanie z szefami wszystkich zespołów F1. W jego trakcie przedstawił wizję sportu po roku 2020, gdy wygasną obecne porozumienia wynegocjowane jeszcze w czasach Berniego Ecclestone'a.

Według informacji napływających z toru Sakhir spotkanie trwało ponad godzinę, a w jego trakcie nie doszło do żadnej debaty na temat kształtu nowych regulacji.

„Było to bardziej spotkanie w celu przekazania zespołom informacji i poglądów. Teamy muszą teraz lepiej poznać szczegóły i dopiero wtedy rozpoczną się właściwe dyskusje. Za nami bezproblemowe spotkanie bez żadnych większych rozmów” – powiedział dyrektor do spraw sportowych F1, Ross Brawn.

W oficjalnym komunikacie F1 przedstawiło ogólnikowe założenia w pięciu strategicznych obszarach. Jak donosi Auto Motor und Sport konkretne propozycje Liberty Media mają obejmować między innymi:

• Założenie, iż podział nagród ma opierać się w oparciu o model premiujący w większym stopniu obecne wyniki. Zachowane zostaną jednak elementy określane mianem "historycznej franczyzy".
• Wprowadzenie limitu budżetowego na poziomie 150 milionów dolarów, bez uwzględniania wynagrodzeń dla kierowców, kadry zarządzającej oraz wydatków na marketing. Wdrażany ma być on w dwóch etapach – duże zespoły dostaną dwa lata na obniżenie poziomu zatrudnienia. Wprowadzone zostaną mechanizmy kontroli wydatków oraz wysokie kary mające pełnić funkcję odstraszającą.
• Każdy z zespołów będzie musiał zapewnić sobie 30 milionów dolarów z wpływów sponsorskich.
• Premia Ferrari zostanie ograniczona ze 100 do 50 milionów dolarów rocznie.
• Wprowadzone zostaną premie dla producentów silników w wysokości 10 milionów dolarów rocznie. Nie mogą być one jednak wykorzystywane przez zespoły fabryczne do poprawy osiągów bolidu.
• Wszystkie specjalne płatności od FOM są traktowane jako "zysk w bilansie". Ma to w założeniu zadowolić prezesa Ferrari – Sergio Marchionne, którego zespół od sezonu 2021 będzie mógł korzystać z budżetu na poziomie około 200 milionów dolarów.

W przepisach dotyczących silników Liberty niezmiennie proponuje silnik V6 turbo o pojemności 1,6l bez MGU-H,ale z mocniejszym MGU-K i obrotami wyższymi o 3000 na minutę, co powinno doprowadzić do poprawy dźwięku. Dodatkowo zmniejszone mają zostać restrykcje dotyczące limitu paliwa oraz wprowadzone będą standardowe części, w tym baterie i turbosprężarki.

Liberty zwróciło uwagę na potrzebę uproszczenia struktury zarządzającej Formuły 1, zaznaczając, że obecny system jest nieudolny. Bolidy mają zapewniać lepsze widowisko i łatwiejsze wyprzedzanie, ale najważniejsze mają być umiejętności kierowcy.

Zmiany zostaną wprowadzone także w systemie podejmowania decyzji – podstawowym modelem stanie się głosowanie zwykłą większością. Jedynie w przypadku najbardziej delikatnych kwestii wymagana będzie większość 75% uprawnionych podmiotów. Ma to zwiększyć efektywność procesu decyzyjnego.

Ferrari i Mercedes w dalszym ciągu wydają się być dwoma zespołami najbardziej nieprzekonanymi co do nowej strategii Liberty. Bezpośrednio po spotkaniu z Liberty w pomieszczeniach gościnnych Mercedesa doszło do rozmów Toto Wolffa i Nikiego Laudy z Maurizio Arrivabene.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.10.2018  Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego
20.10.2018  Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor
18.10.2018  Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019
18.10.2018  Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1
17.10.2018  Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 06.04.2018 11:58[!]
Ciao, Ferrar!i :-D
Pavlos Le Paul, 06.04.2018 12:04[!]
To za ile kolejna groźba Ferrari, że odchodzą?
michu94, 06.04.2018 12:09[!]
Czekam aż Ferrari, Mercedes i Renault zaczną tworzyć własną serię xD
bartoszcze, 06.04.2018 12:11[!]
Realnie premia Ferrari spada o 40 mln, bo 10 mln dostaną jako producent silników.
Ciekawe czy Tag-Heuer się liczy jako producent ;)

Ponowię pytanie do fachowców: na ile kłopotliwe dla producenta silnika jest użycie zewnętrznego turbo?

Ciekawe czy te 30 mln wpływów sponsorskich będzie kontrolowane i w jakim momencie. Na etapie składania zgłoszeń, czyli jesienią poprzedniego roku, to chyba mało wykonalne...
rno2, 06.04.2018 12:16[!]
Ta premia dla Ferrari, pomimo, że obcięta o połowę, i tak drażni.
Skoro mają być zachowane ,,bonusy historyczne", to po co jeszcze jakieś ekstrasy dla jednego zespołu?

Ale bardzo się cieszę z uproszczenia silników i tego limitu budżetowego na poziomie 150 baniek.
Aeromis, 06.04.2018 12:23[!]
Jak Ferrari zmieści się w 150 milionach skoro z zasług, dodatków i premii dostaną więcej?
rno2, 06.04.2018 12:28[!]
@Aeromis
Mogą opłacić pensje kierowców i kadry.

Co do kierowców - podobno Daniel Ricciardo jest bardzo bliski podpisania kontraktu z Ferrari na sezon 2019, w miejsce Kimiego.
nate, 06.04.2018 12:31[!]
@Aeromis @rno2 Zaktualizowałem właśnie listę propozycji. Wszystkie bonusy FOM nie wliczają się do podstawy limitu, więc Ferrari nadal będzie dysponowało większym budżetem - około 200 mln dolarów.
Aeromis, 06.04.2018 12:33[!]
@nate
Mimo wszystko dziękuję za... te jeszcze gorsze informacje ;)
Kamikadze2000, 06.04.2018 12:34[!]
Wreszcie! Koniec wchodzenia w cztery litery potentatom, którzy potem na luzie dublują resztę i chełpią się wygrywaniem z biedniejszymi. ;) Przetrwać te trzy sezony i miejmy nadzieje, że od 2021 roku nastanie nowy, lepszy porządek. ;)
Anderis, 06.04.2018 12:50[!]
Kilka rzeczy mi się nie zgadza z tym, co czytałem na Autosporcie.
Cytat nate :
Wszystkie bonusy FOM nie wliczają się do podstawy limitu, więc Ferrari nadal będzie dysponowało większym budżetem - około 200 mln dolarów.

Tam piszą, że Ferrari będzie miało taki sam limit na wydatki, jak wszyscy. Po prostu dostaną $50m dodatkowego bonusu od FOM, zamiast obecnego, wynoszącego około $100m.

Cytat :
• Każdy z zespołów będzie musiał zapewnić sobie 30 milionów dolarów z wpływów sponsorskich.

Nie chodzi o to, że będzie musiał, tylko mniej więcej tyle będzie wymagane, żeby zespoły uzbierały we własnym zakresie, aby "dobić" do górnej granicy wydatków.
JuJu_Hound, 06.04.2018 13:14[!]
To tylko kwestia czasu kiedy Mercedes odejdzie z F1. Mam wrazenie ze zmiana przepisow ma wlasnie ich do tego zachecic.

• Każdy z zespołów będzie musiał zapewnić sobie 30 milionów dolarów z wpływów sponsorskich.
nie wiadomo czy to poziom min czy max
bartoszcze, 06.04.2018 13:21[!]
@JuJu_Hound
Jeśli Mercedes odejdzie, to nie z powodu cięć budżetowych.

A jak zespół wyciśnie więcej od sponsorów, to zwyczajnie będzie miał zysk. Może będzie w stanie odłożyć na następny sezon albo na lepszego kierowcę.

@Anderis
Pamiętajmy, że póki co to są nieoficjalne informacje o pierwszej propozycji, a nie finalny produkt.
szajse, 06.04.2018 14:58[!]
Jak się będzie mercowi to baaaardzo opłacać - już oni to 100 razy przekalkulują jak f1 się przekłada na sprzedaż, wizerunek itp itd - to zostaną. Ale po co im kolejne lata na szczycie f1? Od 2020 r. na horyzoncie kłopoty i zero gwarancji na dalsze zwycięstwa. Czarno to widzę skoro już nawet Stachu z Zenkiem dzień w dzień debatują pod monopolowym w Zadupiu Wielkim jak by ograniczyć dominację merca w f1. Jeszcze cztery lata, jeszcze cztery lata i ferrari miszczem świata.
monako, 06.04.2018 16:19[!]
Uważam, że powinni pozbyć się wszelkich przywilejów względem Ferrari. Mam nadzieję, że to krok ku temu w niedalekiej przyszłości (następnego porozumienia 202x). I odkleić w końcu Ferrari od wizerunku F1. Mam nadzieję, że ku temu dążą.
MairJ23, 06.04.2018 16:35[!]
@Anderis no dobrze - a jest tam napisane jakie beda konsekwencje tego jak ktos nie uzbiera 30 milionow ? Czy bedzie zdyskwalifikowany na sezon czy dostanie kare finansowa czy co sie wydarzy... ba narazie nie moge tego znalezc.
Gszegosz, 06.04.2018 16:46[!]
Polikwidować te śmieszne bonusy historyczne.
michal132, 06.04.2018 18:16[!]
przecież to nigdy nie przejdzie :D
dulk, 30.04.2018 11:11[!]
przejdzie - RedBull poprze by skończył się monopol silników
Renault też bo bez limitu budżetowego nigdy nie będą w top 3
biedniejsze teamy z oczywistych powodów poprą
Ferrari i Merc zrobią pewnie kalkulację czy wydając o 200-300mln rocznie mniej - czyli de fakto prawdopodobnie zarabiając kasę na zespole F1 (a przynajmniej nie dokłądajać nic do biznesu) korzyść jest z bycia w F1 - wg mnie z marketingowego punktu opłaca się być - darmowa expozycja logo firmy kosztuje fortunę - więc udziałowcy Merca tylko się ucieszą że 300mln jest dodatkowo do wypłaty na ich dywidendy
jak nie będą oni (Merc/Ferrari) to logo innego producenta będzie się prezentować w gratisie - przy równych budżetach mają szansę na super promocję gratis
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca