Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.10.2018

Brown: Vandoorne nie jest wystarczająco agresywny w Formule 1

Hartley: W ostatnich wyścigach spełniłem postawione przede mną warunki

Doornbos: Mercedes może zatrudnić Ocona już na sezon 2019

Szafnauer: Potwierdzimy umowę ze Strollem gdy wyjaśni się przyszłość Ocona

Kubica otrzymał propozycję funkcji kierowcy rozwojowego Ferrari?

Vettel: Zbyt długo zajęło nam zrozumienie błędów

Alonso chciałby sprawdzić nową kamerę pokładową w F1

Mercedes zmodyfikował felgi w obawie przed protestem Ferrari

22.10.2018

Stroll może zadebiutować w Force India przy okazji testów w Abu Zabi

Magnussen i Steiner krytykują przepisy dotyczące zarządzania paliwem

Verstappen podekscytowany perspektywą kolejnego sezonu

Vandoorne będzie pomagał Mercedesowi w symulatorze

GP USA: weekend w obiektywie

GP USA: opony użyte w wyścigu

Ocon i Magnussen wykluczeni z wyników GP USA (akt.)

21.10.2018

Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili

Kevin Magnussen z możliwą dyskwalifikacją za zbyt duże zużycie paliwa

Alonso: W F1 ściga się więcej amatorów niż w WEC

Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku

Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Marchionne po raz kolejny grozi odejściem Ferrari z F1

Włoch sugeruje, że Scuderia może nie zaakceptować planów Liberty Media.
Nataniel Piórkowski, 16 kwietnia 2018, wyświetlenia: 4003<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor generalny Ferrari – Sergio Marchionne po raz kolejny stwierdził, że jego zespół może wycofać się z F1, jeśli nie będzie skłonny zaakceptować programu zmian przedstawionego przez Liberty.

Zgodnie z propozycją właściciela praw komercyjnych od 2021 roku Scuderia straci część swojego bonusu za obecność w sporcie. Według szacunków nagroda w wysokości 68 milionów dolarów zostanie zastąpiona płatnością na poziomie 40 milionów dolarów, która będzie musiała zostać wpisana do zysków firmy.

Warto zaznaczyć, że żaden inny zespół nie otrzyma dodatkowej nagrody finansowej w podobnej wysokości. Producenci silników – w tym Ferrari – będą mogli liczyć na pomoc rzędu 10 milionów dolarów.

Pomimo tego Marchionne nadal grozi odejściem Ferrari z serii Grand Prix. „Jeśli na stole są propozycje, które zniekształcają Formułę 1, to sądzę, że Ferrari się z niej wycofa... Współpracujemy z Liberty w celu znalezienia akceptowalnych rozwiązań” – cytuje prezesa FCA Agence France-Presse.

„Liberty przedstawiło swoje plany. Oczekujemy teraz szczegółowych informacji. Później dokonamy wyborów kierując się najlepszym interesem Ferrari. Niektórzy chcą mniej technologicznego podejścia, ale my i Mercedes pragniemy zachować wysoki standard. Możemy myśleć o alternatywnych rozwiązaniach – nie są to żadne groźby, ale na pewno nie zamierzamy ogłaszać zakończenia działalności” – dodał.

Marchionne miał powiedzieć, że Ferrari wyraża „ograniczone zainteresowanie” Formułą E.

Podczas konferencji prasowej o propozycje Liberty został zapytany szef Scuderii – Maurizio Arrivabene. Odnosząc się do punktu mówiącego o ograniczeniu budżetowym na poziomie 150 milionów dolarów na zespół, Włoch odrzekł: „Prowadzimy rozmowy. Zobaczymy, czy limit ten jest osiągalny, czy nie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.10.2018  Kubica otrzymał propozycję funkcji kierowcy rozwojowego Ferrari?
23.10.2018  Vettel: Zbyt długo zajęło nam zrozumienie błędów
21.10.2018  Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili
21.10.2018  Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari
21.10.2018  Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault
Tagi:
Ferrari
Marchionne S.
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
dulk, 17.04.2018 20:02[!]
100mln to razem kasa od Liberty + kasa od reklamodawców - jak cię razi wysokość tej kwoty to moze to być np. 80mln jak to wydaje Ci się bardziej realne.

co do przyrównywania Mercedesa - to czemu go nie przyrównujesz go do np. McLarena lub Renault
poza tym zaplecze zespołu to jest rzecz względna - czy 600 osób w Williamsie to mało?
mało w stosunku do 1000 w Mercu
czy budzet 100-150 mln to mało ? tak jak ktoś wydaje 300.
ale oba są wystarczające by w F1 było profesjonalne ściganie.

na co wydaje Mercedes kasę jego sprawa - cel ma taki sam jak Renault i McLaren czy RedBull - oni tez chcą promocji swojej marki tylko nie wszyscy mają tyle kasy jak merc.

więc limit to sprawa umowna - dla mnie limitem profi może być np. miliard euro - każdy team co nie ma takiego budżetu wydaje mi się jakoś taki mało profesjonalny :)
czyli co czekamy na budżety 10 cyfrowe by było prawdziwe profi?
czy czasy Senny i Prosta to czasy niskobudżetowej amatorszczyzny?
może ustalmy od którego roku zaczęł się profesjonalizm i czy jego wyznacznikiem jest budżet?

odejdzie Merc pojawią się inni producenci - Aston Martin, Lamborghini, Porsche itp
więc prestiż posiadania producentów w serii może zostać łątwo zachowany
MairJ23, 17.04.2018 20:16[!]
@dulk
Cytat :
na co wydaje Mercedes kasę jego sprawa - cel ma taki sam jak Renault i McLaren czy RedBull - oni tez chcą promocji swojej marki tylko nie wszyscy mają tyle kasy jak merc.


No i tu widac ze sie nasze zdania mocno roznia i rozumienie sytuacji - naprawde myslisz ze celem RedBull Racing jest to samo co Mercedesa czy Renault jak wspomniales ? Nie wydaje mi sie.

A co do ograniczania budzetow... coz. Rozumiem obie strony. Rozumiem Mercedesa ze sie "smieje" z tych ograniczen ale tez rozumiem Williamsa np ze im bardzo na tym zalezy - jak widac nie udobruchasz wszystkich wiec ktos odejdzie jak to nastapi i mysle ze producenci samochodow, jak nastapi radykalne ograniczenie budzetow wycofaja sie z tej serii, bo ich celem nie jest poprostu sciganie sie.
Cutris, 17.04.2018 20:37[!]
MajrJ123

Cytat MairJ23 :
@Cutris ciekaw jestem co by @dulk powiedzial jakby to bylo jego kilkaset milionów euro i przyszed do niego ktos i "kazal" silniki sprzedawac za kilka milionow.


Aż przeoczyłem Twój komentarz. No niestety on nawet nie próbuje tego zrozumieć i nie przyjmuje do wiadomości tego, że to już nie jest piaskownica, w której dzieci wymieniają się zabawkami, ani gra w piłkę przed blokiem, w której dzieci ustalają składy tak, żeby było równo. To jest przecież biznes, w którym każdy dba o swoje interesy. Według niego Ferrari, czy Mercedes nie dość, że nie mogą czerpać korzyści z wydanych setek milionów euro i mnóstwa włożonej pracy to jeszcze na dodatek mają za darmo wspierać konkurencje.. To może od razu niech jeszcze każą im wspierać swoją konkurencje na rynku sprzedaży, żeby każdy miał równe szanse. :D

Cytat dulk :
odejdzie Merc pojawią się inni producenci - Aston Martin, Lamborghini, Porsche itp
więc prestiż posiadania producentów w serii może zostać łątwo zachowany



Przecież dopiero co ci wytłumaczyłem, że takie zespoły, jak Porsche, czy Lamborghini nie wejdą do F1, jeśli nie będą miały pewności, że będą walczyć o zwycięstwa (będą także chciały, aby przepisy im odpowiadały, a wtedy będziesz psioczył na nich tak samo, jak teraz na Mercedesa...).
dulk, 17.04.2018 21:32[!]
twoja opinia - moze masz znajomości w zarządach tych zespołów i wiesz że taki Aston Martin pała chęcią wywalenia 2 mld usd by zapewnić sobie za to 5 tytułów mistrza świata F1

dla mnie F1 niezależnie od budżetów może być sensownym sportem
tak jak przypiłowano "dmuchanie"RedBulla tak teraz mam nadzieje że wywalą badziewie o nazwie MGU-H na śmietnik

dofinansują słabsze zespoły - tak że rozwój technologiii merca nie będzie oparty o krwawicę innych
MairJ23, 17.04.2018 23:11[!]
@dulk Aston MArtin jest w F1 dla technologii i innowacji. I z tego co czytalem to sa gotowi nieco kasy na to wywalic.
Renault bedzie Engine Supplier dla RedBullRacing tylko do konca 2018 roku - wiec nie wiadomo gdzie pojda, w ktora strone... najprawdopodobniej bedzie to Honda.
Aston Martin nie jest producentem silnikow na rynek F1 i zastapili na tym miejscu Infinity. CEO Infinity kiedy podpisywali umowe z Christianem Hornerem i RedBullem byl ten sam czlowiek ktory teraz jest CEO Aston Martin, Andy Palmer. Wiec jak mozna przeczytac to wielkie koncerny sa tam dla technologii i inzynieryjnej innowacji... a mozna sprawdzic czy jest sie w czyms dobrym jak sie wygrywa. Wiec wykorzystujac technologie ktora jest opracowywana w F1... aby byc szybszym , bardziej wytrzymalym i lepszym... te firmy - wlaczajac w to McLArena i Mercedesa buduja silniki i samochody ktore sprzedaja zwyklym ludziom - moze nie takim zwyklym bo bardzo bogatym. A taki Williams co sprzedaje i komu ? Albo Force India ? Dlatego cele tych zespolow na bycie czescia F1 sa odlegle od siebie. Dlatego budzety tych zespolow nie moga byc takie same. Bo cele sa inne.

Prosze bardzo oto artykul - wystarczy poczytac i pozniej zrozumiec o czym ten artykul mowi : https://www.motor...njames-allen-957579/

Wiec moze zamiast nas tu karmic swoja wizja F1 poczytaj troche czym tak naprawde jest F1 i wtedy moze zaczniesz rozumiec co my chcemy ci wytlumaczyc. To nie nasza opinia tylko fakt.. wystarczy poczytac. Jak chcesz moge ci wyszukac kilka innych artykulow ktore tlumacza to dobitnie. Tylko kazdy z nich jest po angielsku... wiec mam nadzieje ze masz ten jezyk opanowany.
dulk, 18.04.2018 12:37[!]
no wg mnie ten artykuł zupełnie nie kłóci się z tym co napisałem
dla RedBulla liczy się widownia - jest dużo oglądaczy jest promocja puszek
jest logo firmy w transmisjach to jest promocja

a wygrywa tylko jeden - czyli co? reszcie się już nie opłaca F1 bo non stop będą przegrywać? po co w takim razie ciągle jest McLarren i Renault? żyją w złudnym poczuciu że wydając 100baniek mniej kiedyś dogonią Merca i Ferrari? czy chcą sobie zbudować markę wiecznych looserów?
Haas jak wchodził to raczej nie liczył że zdobędzie mistrza w najbliższym 10 leciu - po co w takim razie wchodził?

wg mnie działa zasada jaką opisałem - lepiej by mówili źle niż nic - a wg mnie w F1 mowić źle to można zwłaszcza w kontekście zespołów co wydaja krocie i efektów brak (w tym kontekście znowu błyszczy tu Ferrari-fortuna wydana na bolid, fortuna wydana na silnik, fortuna wydana na kierowców, efektów(mistrza) od 10 lat brak)

oczywiście Merc ma ambicje by wygrywac już zawsze i osiągać to przelicytowując budżetem konkurencję, to samo chce Ferrrai ale jedno z nich (Ferrari) od dekady buduje sobie też markę loosera i nieudacznika. ja bym nawet powiedział że buduje sobie łątkę że ma "DNA loosera".
jak zlikwidują MGU-H to niestety oba te teamy znowu będą musiały się pogodzić z tym że do walki wejdzie wygłodniały sukcesów RedBull z mega budżetem ale działający efektywniej i mający Neweya.
i producent oranżady znowu prawdopodobnie upokorzy wielkich producentów supersamochodów.
paymey852, 18.04.2018 12:40[!]
Cytat Cutris :
Przecież dopiero co ci wytłumaczyłem, że takie zespoły, jak Porsche, czy Lamborghini nie wejdą do F1, jeśli nie będą miały pewności, że będą walczyć o zwycięstwa (będą także chciały, aby przepisy im odpowiadały, a wtedy będziesz psioczył na nich tak samo, jak teraz na Mercedesa...).


No z tym się nie zgodzę bo cała ta dyskusja dotyczy limitu wydatków których obecnie brak.
Kolega @dulk ma słuszne argumenty ale są źle odbierane bo broni zespoły klienckie a nie o to tu chodzi.
Liberty i FIA chcą ograniczeń aby przyciągnąć nowych producentów i właśnie takie Porsche deklaruje zainteresowanie ale podkreśla że obecna F1 jest zbyt droga i tu się właśnie nie zgadzamy.
Czy brak limitu wydatków jest w DNA F1 ?
Porównajmy to na przykładzie paliwa.
Producenci tworzą obecnie jednostki napędowe tak aby pochwalić się ich super wydajnością podkreślając małe zużycie paliwa, więc czemu nie mieli by zacząć opowiadać jak to przy tak małym budżecie tego dokonali.
Zobacz co się dzieje w piłce kopanej, transfery piłkarzy po 250 baniek.
Wprowadzają ograniczenia no i oczywiście najbogatszym się to nie podoba na szczęście są jeszcze w piłce ludzie którzy nie boją się powiedzieć "stop to już nie jest zdrowa rywalizacja".

Co do MGU-H to producenci doskonale wiedzą że to jest wtopa marketingowa pozostaje oczywiście kwestia wydanych baniek i przewagi jaką utracą ale trzeba sobie szczerze odpowiedzieć czy MGU-H pojawi się kiedyś na zwykłych drogach i czy obecni producenci mają jakieś argumenty na obrone tego projektu poza oczywiście zmarnowanych pieniędzy.
dulk, 18.04.2018 12:56[!]
Cytat paymey852 :
Liberty i FIA chcą ograniczeń aby przyciągnąć nowych producentów

ja to też wspominałem - że powinni dwóch nowych producentów już szukać - na wypadek jak Ferrari/Merc podkulą ogony bo nie będa w stanie zaryzykować uczciwej walki z producentem oranżady
a nawet jak by zostali to zwiększenie stawki do 12 raczej by też wyszło na + (kierowcy z nowych krajów = większa oglądalność)
RedBull się wg mnie zgodzi na limit byle się pozbyć silnikowego monopolu - bo mają wiarę w Neweya i swój team aero
poza tym dla nich liczy się oglądalność i nawet jak wtopią tytuł będąc np. wicemistrzem ale wydając mało kasy (bo to umożliwią limity wydatków) to Mateschitz będzie zadowolony - on nie ma sraczki by mieć handicap(silnik) i dzieki nimu wygrywać.

a cel jest taki by uzdrowić sytuację biednych zespołów, oraz patologię napędzania takich zespołów przez paydrverów - oni i tak nie wygrają mistrzpstw bo np. będą mieli jednego paydrivera by zbliżyć się jak najbardziej budżetem do tych 150baniek - ale juz na zakup Alonso, Hamiltona,... ich stać nie bedzie - i to załątwi sprawę, że bogaci dalej będą pewnie wygrywac ale walka będzie bardziej wyrównana z pozorami ucziwości

ciekawe jak upadnie Williams, ForceIndia, Sauber i RedBull zwinie swoje 2 zespoły to co zostanie z F1?
2 ligowe spotkania Merc vs Ferrari (1 liga - budżet 300-400 baniek)
i McLarern vs Renaut (2 liga - budżet 200) wspierana przez Hassa majacego "skorupkę" za friko od Ferrari (i budżet 100) wiec tez powalczy w 2 lidze dzięki lepszemu silnikowi ?

po prostu nadchodzi moment przełomowy dla F1 - oba kierunki są ryzykowne ale wg mnie Limit 150 + 2 nowe zespoły/producenci jest kierunkiem rozwojowym a zachowanie hegemonii kliki Merc+Ferrari zniszczy F1 (przy 5-6 teamach mistrzostwa będą groteskowe).
nie wiem w sumie po co miałyby zostać w nich wtedy Reanult i McLaren - by robić sobie popelinę i być dublowanym w wyścigu przez liderów?
paymey852, 18.04.2018 15:45[!]
@dulk
Ja popieram limity aby w F1 było więcej producentów ale pomaganie Red Bulowi?
Patologią F1 jest właśnie to że za dużo jest takich cwaniaków jak puszki.
To są mistrzostwa konstruktorów, czyli po pierwsze silnik + reszta.
Gdy RedBull miał wyłączność na silniki Renault to była normalna i zdrowa sytuacja bo reprezentowała producenta ale gdy producent ma własny zespół a puszki domagają się silnika to jest coś nie tak.
No i wracamy do punktu wyjścia czyli za mało producentów a za dużo klientów.

Dla mnie najlepszą wersją F1 była by sytuacja gdzie producenci nie posiadają własnego zespołu i są jedynie dostawcami i nie było by to takie trudne do zrealizowania gdyby nie Ferrari.

Bronisz małe klienckie zespoły zapominając że one są tylko dla tego że w F1 jest za mało konkurencyjnych producentów, czemu? bo o to dba Ferrari żeby F1 była jedynie dla najbogatszych.
bartoszcze, 18.04.2018 15:52[!]
Cytat paymey852 :
Co do MGU-H to producenci doskonale wiedzą że to jest wtopa marketingowa

Uzasadnisz? Bo jednostka z MGUH - notabene urządzenie znane nie tylko z F1 - doszła do takich poziomów sprawności, o jakich się inżynierom nie śniło.
Na ile będą w stanie tę technologię wykorzystać na szeroką skalę, to zupełnie inna bajka, ale odzysk energii to niezaprzeczalnie przyszłość motoryzacji.

Cytat MairJ23 :
Aston MArtin jest w F1 dla technologii i innowacji

Przede wszystkim dla promowania swoich samochodów, w tym projektowanych przez Neweya.
W ich interesie jest uproszczenie silnika, który zrobią w konsorcjum z McLarenem i ew. Cosworthem, oraz obniżenie wydatków, bo nie będą mieć takiego wora z kasą jak RBR.
paymey852, 18.04.2018 18:31[!]
Cytat bartoszcze :
Na ile będą w stanie tę technologię wykorzystać na szeroką skalę, to zupełnie inna bajka, ale odzysk energii to niezaprzeczalnie przyszłość motoryzacji.


Czemu inna bajka?
Dobrze wiesz że tego nikt nie wykorzysta na drogach i od razu inna bajka.
Wprowadzane zmiany zawsze były tłumaczone nowymi trendami a MGU-H jest wspaniałym popisem wydajności ale jest też idiotycznie droga i niemożliwa do wykorzystania w normalnych autach.
Zobacz jak było z KERS raz dwa i było w seryjnych autach.

Piszesz o odzysku energii ale gdzie?
W silniku elektrycznym czy na wodór w stanie stałym?
My tu gadu gadu a F1 zaraz nie będzie co miała zaoferować jako platforma technologiczna, zmiany na 2021-2030 mogą być ostatnimi w których głównym powodem zmian jest sytuacja na rynku motoryzacyjnym.
Dlaczego? A no bo mamy 2018r i zaczynają pojawiać się super szybkie elektryki w Formule E jest więcej producentów niż kiedykolwiek w F1.
dulk, 18.04.2018 18:40[!]
Cytat bartoszcze :
Uzasadnisz? Bo jednostka z MGUH - notabene urządzenie znane nie tylko z F1 - doszła do takich poziomów sprawności, o jakich się inżynierom nie śniło.


właśnie marketingowo MGU-H bym powiedział brzmi super
a w praktyce to chyba jest zwłaszcza w F1 wtopa pod względem efektywności

jestem ciekaw co by było gdyby obecny bolid zrobić z silnikiem bez MGU-H czyli też lżejszy o MGU-H (50-60kg) i jak by to wyglądało w wyścigu - czy czasami ta extra waga, gorszy środek ciężkości, słabszy balans bolidu oraz większe kompromisy w aero bo chłodzenie silnika z MGU-H jest też kosztem przepływu powietrza i docisku
jak by to wpłynęło na konkurencyjność bolidu.
może by się okazało że bolid na tych 100 litrach paliwa bez MGU-H byłby równie szybki przez cały wyścig?
bartoszcze, 18.04.2018 19:10[!]
@paymey852
Nie wiem na ile problem z MGUH to kwestia ceny wytwarzania, a na ile kwestia wytrzymałości (AMG Project One ma resurs 50 tysięcy kilometrów i do remontu). Jeśli to drugie, to MGUH pracujące na mniej wyżyłowanych parametrach niż w F1 może wcale nie być takie kłopotliwe per saldo.

Na dziś zanosi się na odchodzenie od węglowodorów jako paliwa samochodowego z perspektywą 2030, ale najbliższe lata pokażą, na ile kwestie surowców, technologii i infrastruktury umożliwią upowszechnienie pojazdów nie-węglowodorowych. A dopóki paliwa węglowodorowe wchodzą w grę, dopóty poprawa wydajności przez odzysk energii ze spalin może mieć sens.

PS Szybkie elektryki na razie mają malutką w porównaniu moc i zapas energii.
PS 2 Minimalna regulaminowa waga MGUH to 4 kg.
paymey852, 18.04.2018 20:32[!]
Cytat bartoszcze :
PS Szybkie elektryki na razie mają malutką w porównaniu moc i zapas energii.

Rimac Concept One
1224 KM
350 km na jednym ładowaniu

Co do MGU-H to jeszcze jest kwestia prędkości, bolidy śmigają średnio 200 km/h jest z czego odzyskiwać ok nie znam się może w mieście też będzie działać ale prawda jest taka że już powinien pojawić się dawno jakiś projekt. Nie pojawi się bo są inne kierunki rozwoju i nikt nie będzie na to tracił czasu.
Renault marketingowo na pewno nieźle wyszło na MGU-H.
dulk, 18.04.2018 21:19[!]
Cytat paymey852 :
Renault marketingowo na pewno nieźle wyszło na MGU-H.

to sarkazm? bo w sumie mieli i mają słąby MGU-H i RB nie szczędził im "szpilek" w tym względzie.
bartoszcze, 18.04.2018 22:11[!]
Cytat paymey852 :
Rimac Concept One
1224 KM
350 km na jednym ładowaniu

A Rimac "dwójka" ma mieć nawet 1914 KM i pozwalać na 650 km na jednym ładowaniu, ale pytanie w jakim trybie. R2 ma mieć baterie 120 kWh (aktualny bolid FE 28 kWh, przyszłoroczny 54 kWh) i ma przejechać dwa okrążenia Nurburgringu bez spadku osiągów.
100 kg benzyny to potencjalnie ponad 1200 kWh, nawet przy sprawności 40% bolid F1 wyciśnie z tego coś około 500 kWh.
paymey852, 18.04.2018 22:56[!]
@bartoszcze
Elektryczne potwory już istnieją i mają niewiarogodną trakcje, to z jaką łatwością przyspieszają sprawia że wszystkie super auta prędzej czy później będą napędzane silnikiem elektrycznym zasilane pewnie silnikiem na wodór ale do LMP1 daleko.
To wszystko sprawia że F1 może nie długo(>2030) przestać być atrakcyjna dla producentów.

Ps AMG Project One nie ma MGU-H tylko elektryki ciekawe czemu:/
bartoszcze, 18.04.2018 23:16[!]
@paymey852
W sumie racja, pisząc o "malutkiej mocy" miałem w głowie samochody FE z ich mocą limitowaną do 270 KM w trybie kwalifikacyjnym, a w tym roku miały ruszyć wyścigi Tesli S :)
Niemniej póki co na dystansie 300 km to elektryki nie mają szans. Wspomniany przez Ciebie Rimac waży 1800 kg...

PS MGUH to jeden z czterech silników elektrycznych Project One ;)
MGUH połączony z turbo, MGUK odzyskujący energię z tylnej osi i dwa MGUK napędzające przednią oś.
paymey852, 19.04.2018 12:40[!]
Cytat bartoszcze :
PS MGUH to jeden z czterech silników elektrycznych Project One ;)

Ooo tego nie wiedziałem, no to jednak mają argumenty aby to zostawić w F1 :/

Ps to też tłumaczy jego cenę :)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca