Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Verstappen bierze odpowiedzialność za kolizję z Vettelem

Z kolei Niemiec ujawnił, że nie zamierzał bronić się przed kierowcą Red Bulla.
Mateusz Szymkiewicz, 15 kwietnia 2018, wyświetlenia: 2932<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen przyjął na siebie odpowiedzialność za kolizję z Sebastianem Vettelem podczas wyścigu o Grand Prix Chin.

W trakcie okresu neutralizacji kierowcy Red Bulla jako jedyni z czołówki zostali ściągnięci na zmianę opon, dzięki czemu w końcowej fazie wyścigu dysponowali najlepszym tempem na torze. Daniel Ricciardo zdołał przebić się na pierwszą pozycję, natomiast Verstappen na 43 okrążeniu w walce o trzecią lokatę zderzył się z Sebastianem Vettelem w nawrocie za najdłuższą prostą.

W wyniku tego zdarzenia Niemiec spadł aż na ósme miejsce, natomiast Holender otrzymał karę doliczenia dziesięciu sekund do końcowego rezultatu i ostatecznie jest sklasyfikowany na piątym miejscu. Jak przyznał zawodnik Red Bulla, incydent z Vettelem był następstwem jego błędu.

„Widziałem, że ma problemy z oponami i stara się późno hamować do zakrętów” – powiedział Max Verstappen. „Zblokowałem tylną oś i uderzyłem go, to była oczywiście moja wina. To nie było coś czego chciałem. Łatwo jest po wszystkim powiedzieć, że powinienem był poczekać i prawdopodobnie byłby to najlepszy pomysł, lecz niestety to się stało”.

Dla 20-latka był to trzeci weekend z rzędu, w którym jest zaangażowany w incydent mający wpływ na jego końcowy rezultat. Verstappen zapytany, czy powinien być mniej agresywny na torze, odpowiedział: „Łatwo jest to komentować. W tym momencie nie idzie mi tak jakbym chciał, ale czy to oznacza, że powinienem się uspokoić? Nie sądzę. To bardzo niefortunne, że takie rzeczy się zdarzają i muszę wszystko przeanalizować, by wrócić w następnych wyścigach jeszcze mocniejszy”.

Vettel, który miał okazję wymienić kilka słów z Verstappenem w parku zamkniętym, przyznał, iż nie zamierzał bronić się przed kierowcą Red Bulla. „Nie widziałem go do samego końca. Poza tym zostawiłem nieco miejsca. Szczerze mówiąc spodziewałem się go nieco wcześniej. Nie miałem intencji by stawiać opór, ponieważ widziałem co zrobił Daniel, więc nie miałoby to sensu. Oni byli po prostu zbyt szybcy na świeżych oponach. Nie chciałem popsuć sobie wyścigu. Popełnił on jednak błąd, zblokował koła, co się zdarza. Zakładam, że dokonał złej oceny i wpłynęło to na nasze rezultaty”.

Czterokrotny Mistrz Świata zapytany, czy Holender powinien uspokoić się w walce z rywalami, odpowiedział: „Przejechał wystarczającą liczbę wyścigów, ale takie rzeczy zdarzają się również wtedy, kiedy masz ich na swoim koncie trzysta. Nie można zapomnieć, iż dokonywanie oceny w bolidzie jest bardzo trudne, aczkolwiek natychmiastowo musisz być pewny, że nie spowodujesz wypadku. Mógł z łatwością urwać skrzydło lub rozerwać oponę. Obaj mieliśmy szczęście”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
04.01.2019  Verstappen: Nie przejmuję się krytyką w mediach społecznościowych
02.01.2019  Verstappen: Nie będę tęsknił za Ricciardo w Red Bullu
21.12.2018  Gasly nie obawia się rywalizacji z Verstappenem w jednym zespole
Tagi:
Verstappen M.
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 15.04.2018 11:20[!]
Fajnie jest oglądać walecznego Maxa, choć nie zawsze, i tak jest w dzisiejszym przypadku. Fajnie, że Holender gotuje kibicom niesamowite emocje, ale jak nie ogarnie swojej gorącej głowy, to Max zmarnuje swój talent, a ma niesamowity talent i naturalną szybkość. Daniel Ricciardo to przeciwieństwo Maxa Verstappena - świetnie jeździ, twardo walczy, ale zachowuje zimną krew. To świetny kierowca. Według mnie kara 10 sekund dla Maxa, to trochę za łagodnie. Verstappen nie zawsze panuje nad tym co robi. Dopóki sędziowie będą go traktować pobłażliwie, to on będzie pozwalał sobie na coraz więcej i się nie ogarnie.
Olek89, 15.04.2018 12:17[!]
@Tetracampeon
Tak jak napisałeś, Daniel również potrafi świetnie wyprzedzać, genialnie się bronić, ale jednak nie ma co wyścig jakiś kontrowersji z jego udziałem. Dla mnie Verstappen to taki Marc Marquez na 4 kołach - każdy wie, że ma talent, odwagę i dostarcza kibicom sporo emocji podczas walki, ale nie zawsze kończy to się dobrze.
derwisz, 15.04.2018 12:24[!]
Cytat :
Vestappen bierze odpowiedzialność za kolizję z Vettelem
. ;)

Co za dżentelmeńska postawa. ;)
WooQash, 15.04.2018 12:49[!]
Bierze czy nie bierze, ale to kolejny wyścig, w którym odpada lub marnuje szanse na dobry wynik... Mamy 3 wyścig sezonu a mam wrażenie, że Max zachowuje się gorzej niż co poniektórzy debiutanci. Rozumiem walkę itd. ale żeby ciągle doprowadzać do kontaktów? Serio?
Aeromis, 15.04.2018 12:56[!]
@WooQash
Jest młody, szybki, mega zdolny i już doświadczony. Przypuszczam że on uważa że mu się należy. Moim zdaniem to efekt wpuszczenia nastolatka za kokpit. Talent rozpędzono - głowę przyhamowano.
dejacek, 15.04.2018 14:11[!]
dla mnie jest totalnym zaskoczeniem przyznanie do błędu. Nie że gaz się zaciął koła pokrzywiły czy asfalt za śliski. Jest nadzieja ze z czasem zmądrzeje
sneer, 16.04.2018 08:33[!]
A tam się przyznał, Helmut go odpowiednio do tego zmotywował.
al_bundy_tm, 17.04.2018 13:53[!]
A tam, się zaraz przyznał...
Cytat Mad Max :
To bardzo niefortunne, że takie rzeczy się zdarzają...
Znowu same z siebie oczywiście. Wielka szkoda, bo tu faktycznie nawet nie było ferworu walki, walkę to toczył Alonso ze Strollem, kiedy ten wyjechał z boksu. Tu jeszcze Alonso 3mał poziom, bo potem jednak też zrekompensował sobie na Vettelu ostatnie Ich lata i walkę o tytuły.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca